نوسانات بازار طلا در هفته گذشته


نوسانات بازار طلا در هفته گذشته

  اخباراقتصاد,خبرهای  اقتصادی, نوسانات بازار طلا

بازار طلا در یک هفته گذشته دست خوش نوساناتی شده است به گونه‌ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار در این بازه زمانی بیش از ۳۰۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بازار طلا در روزهای اخیر با نوسانات و تغییراتی همراه شده است. در حالی طی دو هفته گذشته بازار سکه و ارز یکی از مقاطع پرنوسان خود را در جهت افزایش در سال جاری پشت سر گذاشته، بازار طلا هم دستخوش این نوسانات شده است.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در ابتدای هفته گذشته حدود ۱۲۴ هزار تومان بوده است. در ادامه هفته قیمت این نوع طلا به حدود ۱۲۵ هزار تومان رسید و در بازار امروز – شنبه ۲۷ آذر – به بیش از ۱۲۷ هزار تومان رسیده است تا در یک هفته گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۳۰۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

 

از سوی دیگر مثقال طلا در ابتدای هفته گذشته ۵۳۸ هزار تومان قیمت داشت و در اواسط هفته به ۵۴۵ هزار تومان رسید. همچنین قیمت مثقال طلا در ابتدای هفته جاری به ۵۵۰ هزار تومان رسید تا در مجموع در این بازه زمانی ۱۲ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

 

از سوی دیگر طلای جهانی در ابتدای هفته گذشته ۱۲۷۶ دلار قیمت داشت و در شروع این هفته به بیش از ۱۲۹۵ دلار رسیده است تا طی یک هفته ۱۹ دلار گران شود.

 

به نظر می‌رسد تحولات بازار جهانی و افزایش حدود ۲۰ دلاری قیمت جهانی طلا بازار داخلی را هم تا حدودی تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی شده است.

 

از سوی دیگر طی دو هفته گذشته با توجه به افزایش نرخ ارز نرخ انواع سکه افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده به طوری که نرخ سکه تمام طرح جدید از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عبور کرد تا رکورد قیمت سکه در سال جاری شکسته شود. به گفته کارشناسان افزایش قیمت سکه بیشتر تحت تاثیر افزایش نرخ ارز بوده و ارتباط چندانی به بازار جهانی ندارد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.