نماینده پیشین کاتالونیا پیش از جلسه دادگاه به سوئیس گریخت


نماینده پیشین کاتالونیا پیش از جلسه دادگاه به سوئیس گریخت

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,نماینده پیشین کاتالونیا
نماینده سابق کاتالونیا و یکی از رهبران کمپین استقلال این اقلیم پیش از جلسه دادگاه از اسپانیا به سوئیس گریخت. وی گفت که با دادگاهی عادلانه‌ای در اسپانیا روبرو نخواهد شد.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، آنا گابریل، یکی از نمایندگان سابق و برجسته پارلمان کاتالونیا از حزب “کاندیدای متحد مردمی” در روزهای اخیر به جای آنکه به مادرید برود، به سوئیس رفته است؛ وی باید به اتهام نقش داشتن در اعلام استقلال کاتالونیا در دادگاه عالی اسپانیا حاضر می‌شد.

 

وی به روزنامه سوئیسی “لو تام” گفت: از آنجا که من در داخل کشورم با دادگاهی عادلانه‌ای روبرو نمی‌شوم، به دنبال کشوری بودم که بتواند از حقوق من حمایت کند. من به مادرید نمی‌روم. من را به خاطر فعالیت‌های سیاسی‌ام می‌خواهند و دولت هم قبلا من را گناهکار اعلام کرده است.

 

خانم گابریل در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که به دنبال پناهندگی دائم سیاسی از سوئیس است.

 

وی همچنین گفته که مکررا از جانب افراد ناشناس تهدید به مرگ شده است.

 

این باور وجود دارد که خانم گابریل از روز شنبه در سوئیس باشد. گزارش شده بود که وی برای کمک گرفتن از یک وکیل حقوق بشری بین‌المللی به منظور آماده‌سازی دفاعیه خودش به ژنو رفته باشد.

 

اخیرا نیز،‌ “اینس آریماداس”، رهبر حزب سیودادانوس کاتالونیا گفته بود که خروج خانم گابریل از اسپانیا و عزیمتش به سوئیس نمونه‌ای دیگر از این مساله است که رهبران استقلال طلب کاتالونیا می‌خواهند خودشان را نجات دهند و ادامه داد: آنها تلاش کرده‌اند تا ایده جمهوری کاتالونیا را بفروشند.

 

کمی پس از ناکامی اعلام استقلال یکجانبه کاتالونیا توسط پارلمان این منطقه خودمختار، کارلس پوجدمون، رهبر سابق این منطقه به همراه چهار تن دیگر از وزرای سابق کابینه‌اش به بلژیک گریخت.

 

چهار حامی جدایی کاتالونیا از اسپانیا نیز به اتهام تحریک مردمی به زندان افتادند.

 

سوئیس به دلیل اینکه هنوز عضوی از اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود، توافق استرداد با اسپانیا ندارد اما هنوز مشخص نیست که آیا اتهاماتی که به خانم گابریل وارد آمده، می‌تواند بر این روند تاثیر بگذارد یا خیر.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.