نماینده مجلس: پرونده قلیان و بخشی در قوه قضاییه بررسی می‌شود


نماینده مجلس: پرونده قلیان و بخشی در قوه قضاییه بررسی می‌شود

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سپیده قلیان و اسماعیل بخشی
در حال حاضر وکیلشان باید از آن‌ها دفاع کند و در این شرایط، دیگر ورود نمایندگان و استاندار جایگاهی ندارد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی می‎گوید با توجه به پخش مستند اعترافات سپیده قلیان و اسماعیل بخشی در تلویزیون، اکنون این موضوع به‌صورت تخصصی در قوه قضاییه بررسی می‎شود و پیگیری استاندار و نماینده مجلس در این شرایط جایگاهی ندارد.

 

سید راضی‌ نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی درباره بازداشت سپیده قلیان و اسماعیل بخشی، نمایندگان فعالان کارگری نیشکر هفت‎تپه به ایرناپلاس می‎گوید: دیگر این پرونده، کار تخصصی مجموعه‎های قوه قضاییه است، زیرا این افراد در مستندی که صدا و سیما منتشر کرد اعترافاتی داشتند.

 

نوری همچنین در واکنش به اینکه گفته می‎شود این اعترافات اجباری بوده ‎است، می‎افزاید: نه، این‎ها دلیل نمی‎شود. مردم که بازیچه نیستند. بدون آنکه اجباری باشد، گفتند که ارتباطشان با مجموعه‎های بیگانه مسجل است و اکنون این مسئله به‌صورت تخصصی در قوه قضاییه پیگیری می‎شود. ورود نماینده مجلس و استاندار هم در این حیطه نمی‎تواند صورت بگیرد.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر نمایندگان مردم خوزستان به این موضوع وارد نمی‌شوند، تصریح می‎کند: نه! با توجه به اعترافاتشان چطور می‎تواند وارد شود؟ وقتی فرد با زبان خودش به ارتباطش با بیگانگان اعتراف می‎کند و نظم و انضباط مجموعه‎ای را به هم زده ‎است، نماینده مجلس ورودی نخواهد داشت.

 

او همچنین اضافه می‎کند: در حال حاضر وکیلشان باید از آن‌ها دفاع کند و در این شرایط، دیگر ورود نمایندگان و استاندار جایگاهی ندارد.

 

اوایل بهمن‎ماه، مستندی با عنوان «طراحی سوخته» از برنامه ۲۰:۳۰ پخش شد که مدعی ارتباط اسماعیل بخشی و سپیده قلیان با گروه‎های خارج از کشور بود. پس از انتشار این مستند خبر بازداشت این دو فعال کارگری در رسانه‎ها منتشر شد.

 

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درباره وضعیت این دو به ایرناپلاس گفته بود که این دو نفر در اختیار دستگاه قضایی هستند و اطلاعی درباره جزئیات وضعیت آن‎ها وجود ندارد. اما امروز عصر( هفتم بهمن‌ماه) جلسه‎ای با مسئولان مربوطه داریم و جزئیات را پیگیری خواهم کرد.

 

شریعتی همچنین گفته بود که وضعیت کارگران و کارخانه به حالت عادی بازگشته و در حال حاضر حقوق‎ها طبق روال پرداخت می‎شود.

 

بخشی، قلیان و چند تن دیگر از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در پی چند هفته اعتصاب و اعتراض به خصوصی‌سازی و عدم پرداخت حقوق ماهیانه خود، ۲۷ آبان سال جاری بازداشت و ۲۱ آذر آزاد شدند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *