نماینده مجلس: نمی‌توان مردم را وادار کرد از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند

نماینده مجلس: نمی‌توان مردم را وادار کرد از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند

نماینده مجلس: نمی‌توان مردم را وادار کرد از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند

اخبار,اخبار سیاسی,بهرام پارسایی

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه «از بین بردن رقابت و ایجاد فضای انحصاری در مورد پیام‌رسان‌های داخلی سرنوشت آنها را به صنعت خودرو دچار می‌کند» گفت که نمی‌توان به زور مردم را وادار به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی کرد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به طور کلی حمایت از تولیدات داخلی خواست هر ایرانی و انسان وطن دوستی است و ما باید کمک کنیم کشور رو به توسعه برود و مشکلات اشتغال نیز حل شود، اما در عین حال نباید هر کالایی را هم به زور به خورد مردم بدهیم. هیچ کشوری نیست که بتواند در تمام زمینه‌ها تولید داخل داشته باشد بلکه آنچه استعداد و توانمندی کشورهاست مورد توجه قرار می‌گیرد و تولیدات در این زمینه تقویت می‌شود اما اینطور نیست که بگوییم همه چیز را خودمان تولید می‌کنیم چرا که نمی‌شود دروازه‌های کشور را بست.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه «ایجاد انحصار در برخی صنایع داخلی مثل خودرو خسارت‌هایی را به کشور وارد می‌کند» افزود: متاسفانه سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی باعث شد یک فضای انحصاری و غیررقابتی در بازار خودرو ایجاد شود. ما باید از محصولات داخلی حمایت کنیم در عین حالی که حقوق مصرف‌کننده و شهروندان را هم حفظ می‌کنیم اما اگر قرار باشد در زمینه پیام‌رسان‌ها انحصاری برای داخلی‌ها ایجاد کنیم و رقابت را در این زمینه از بین ببریم وضعیت آنها بهتر از صنعت خودرو نخواهد بود یعنی نه می‌توانند ذائقه مشتری و مطالبات آن را جواب دهند و نه توسعه پیدا می‌کنند و انگیزه را برای توسعه از بین می‌برند.

 

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی،‌ تصریح کرد: در عین حال باید فضای رقابتی در این زمینه حفظ شود و حق انتخاب مردم هم از بین نرود. ما نمی‌توانیم قیم مردم شویم و به جای آنها انتخاب کنیم. باید پیام‌رسان‌های بین‌المللی را داشته باشیم و البته پیام‌رسان‌های داخلی را هم تقویت کنیم و اجازه دهیم با نمونه‌های خارجی رقابت کنند اما نمی‌توانیم به زور مردم را وادار کنیم که از پیام‌رسان داخلی استفاده کنند.

 

پارسایی ادامه داد: برخی کشورهای متحجر خاورمیانه جدیدا ژست آزادی‌طلبی و حقوق شهروندی می‌گیرند و فعالیت‌های خود را در عرصه‌های مختلف گسترش می‌دهند. در چنین شرایطی ما نمی‌توانیم فضای رقابتی را از بین ببریم و حق انتخاب مردم را از آنها سلب کنیم یا اینکه صلاح مردم را به جای خودشان تشخیص دهیم. ما می‌توانیم نظر مردم را بگیریم و ببینیم ذائقه آنها چیست.

 

وی در پایان با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس در آخرین روز کاری سال ۹۶ درباره فضای مجازی، گفت: این جلسه به گونه‌ای بود که می‌خواستند زمینه‌سازی کنند و مجلس را قانع و توجیه کنند که چنین اتفاقاتی بیفتد ولی صحبت‌ها قانع‌کننده نبود و من در اکثریت مجلس هم استقبالی نسبت به این موضوع ندیدم و به نظرم مجلس قانع نشد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.