نفت ساز ناکوک زد

نفت ساز ناکوک زد

نفت ساز ناکوک زد

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,نفت جهانی
قیمت‌های نفت امروز، پنج‌شنبه تحت تاثیر سیگنال‌های مختلفی که بازار از وجود تقاضای بالا برای بنزین در آمریکا و اظهارات تولیدکنندگان درباره افزایش بیشتر تولید دریافت کرد، جهت حرکت متفاوتی پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۲.۷۹ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش، به ۶۸.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.

 

هر دو شاخص قیمت بازار جهانی روز چهارشنبه به‌دنبال گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان داد ذخایر بنزین این کشور در هفته گذشته کاهش یافته است، یک درصد صعود کرده بودند. با این حال آمار هفتگی رسمی نشان داد تولید نفت آمریکا به رکورد ۱۱ میلیون بشکه در روز صعود کرده است. آمریکا از نوامبر با رشد سریع حفاری شیل، یک میلیون بشکه در روز به تولیدش افزوده است.

 

همچنین در دیدار کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک و غیراوپک اعلام شد که نرخ پایبندی به توافق محدودیت عرضه، کاهش یافته که به معنای عرضه بیشتر نفت به بازار است. دو منبع آگاه به رویترز اظهار کردند نرخ پایبندی کشورهای اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید از ۱۴۷ درصد در ماه مه به حدود ۱۲۰ درصد در ژوئن کاهش یافته است.

 

ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته ۳.۲ میلیون بشکه و ذخایر میعانات شامل دیزل و نفت کوره ۳۷۱ هزار بشکه کاهش یافت. در نظرسنجی که رویترز پیش از انتشار این آمار انجام داده بود، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند ذخایر بنزین تغییری نخواهد کرد و ذخایر میعانات حدود ۹۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

 

رشد چشمگیر ذخایر نفت در آمریکا، به معنای بازگشت مازاد عرضه بوده و قیمت‌ها را با فشار کاهشی مواجه می‌کند. ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۵.۸ میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۳.۶ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

 

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای نفت هفته گذشته که عربستان سعودی و روسیه تولید نفت خود را افزایش دادند و اختلالات عرضه کمتر شد ریزش قیمت سنگینی را تجربه کردند. 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.