نظر سخنگوی کمیسیون کشاورزی درباره افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت لبنیات

نظر سخنگوی کمیسیون کشاورزی درباره افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت لبنیات

نظر سخنگوی کمیسیون کشاورزی درباره افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت لبنیات

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت شیر و فرآورده‌های دامی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت شیر و فرآورده‌های دامی را قانونی دانست. 

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: در دوران نابسامانی اقتصادی باید از تولیدکنندگان به ویژه کشاورزان و دامداران حمایت‌های قیمتی شود تا انگیزه تولید شیر و مواد لبنی را همچنان حفظ کنند.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس، علت افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی و دامی را نوسانات نرخ ارز و تلاطم‌های قیمت نهاده‌های دامی عنوان کرد و افزود: باید از کشاورزان و دامداران حمایتهای ویژه شود تا انگیزه تولید شیر و لبنیات را داشته باشند. وقتی گفته می‌شود لبنیات، لبنیات از شیر تهیه می‌شود و شیر از دام تولید می‌شود و تولید شیر برای دامدار باید به صرفه باشد به این منظور قیمت خرید شیر باید قیمت به‌روز و واقعی باشد.

 

وی با بیان اینکه موافق افزایش تدریجی قیمت شیر و لبنیات است، افزود: با افزایش یکباره قیمت شیر و فرآورده‌های دامی مخالفم اما وقتی قیمت شیر چند سال متمادی افزایش داده نمی‌شود و نوسانات ارز که روی نهاده‌های تاثیر مستقیم دارد، اتفاق می‌افتد چاره‌ای جز افزایش قیمت برای انجمن صنایع لبنی باقی نمی‌ماند. اگر قیمت شیر و مواد لبنی بر اساس تورم سالانه افزایش می یافت امروز شاهد ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت نبودیم.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزایش قیمت شیر و مواد لبنی را برای جامعه غیرقابل قبول دانست و افزود: افزایش نهاده های دامی، قیمت خوراک گاوهای شیرده، قیمت شیر و فرآورده‌های دامی را افزایش داد.

 

تربتی‌نژاد متذکر شد: حمایت از مصرف کنندگان شیر و فرآورده‌های دامی مقوله دیگری است که دولت باید ساز و کار مناسبی برای آن پیدا کند.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های دامی را قانونی دانست و در عین حال از در دستور قرار گرفتن این مسئله در جلسه کمیسیون کشاورزی سخن گفت و افزود: اگر چه وزارت جهادکشاورزی و شرکتهای وابسته به این وزارتخانه مجاز به تغییر قیمتها هستند اگر چه خوب است قبل از موافقت با افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی در جلسات کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی حضور می‌یافتند و درباره تصمیماتشان به اعضای کمیته توضیح می‌دانند تا تصمیمات مناسب‌تری اتخاذ می‌شد.

 

وی ادامه داد: حالا که وزارت جهادکشاورزی و انجمن صنایع لبنی چنین نکردند اگر کمیسیون کشاورزی احتمالا نظر دیگری نسبت به درصدهای افزایش یافته نرخ شیر و فرآورده‌های دامی داشته باشد، بین کمیسیون کشاورزی مجلس و وزارت جهادکشاورزی اختلاف به وجود می‌آید و مردم دچار مشکل می‌شوند.

 

تربتی‌نژاد در عین حال مطرح شدن این مسئله در جلسه هفته جاری کمیسیون کشاورزی را رد نکرد. 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.