نرخ بازار تسلیم تخم مرغ وارداتی شد، هر شانه ۱۳ هزار تومان


نرخ بازار تسلیم تخم مرغ وارداتی شد، هر شانه ۱۳ هزار تومان

  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,تخم مرغ

بازار مصرف سرانجام پس از سه هفته عرضه تخم مرغ وارداتی، تسلیم نرخ های جدید شد و اکنون هر شانه تخم مرغ دو کیلوگرمی تولید داخل به قیمت ۱۳۰ هزار ریال عرضه می شود. 

به گزارش ایرنا، براساس آمارها علت افزایش اخیر نرخ تخم مرغ ناشی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و معدوم سازی مرغ های تخم گذار و افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت نهاده های طیور است.

 

به همین دلیل دولت با هدف تنظیم بازار تخم مرغ از اوایل دی ماه جاری واردات این محصول را آزاد و مجوز واردات ۲۰ هزار تن تخم مرغ را صادر کرد؛ این محصول به قیمت ۱۲۶ هزار ریال در میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

 

** هرکیلوگرم تخم مرغ در بازار مصرف ۶۵ هزارریال

«مهدی یوسف خانی» رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران اعلام کرد: امروز شنبه طبق نرخ اواخر هفته گذشته قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ها ۵۷ هزارریال، واحدهای صنفی عمده ۶۱ هزارریال و خرده فروشی ها ۶۵ هزاریال است.

 

به گفته وی، هرشانه دو کیلویی تخم مرغ با قیمت ۱۳۰ هزارریال به فروش می رسد و تخم مرغ مارک دار با چهار درصد افزایش نسبت به قیمت های اعلام شده، عرضه می شود.

 

** قیمت مرغ برای مصرف کنندگان ۷۲ هزار ریال شد

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها را ۴۶ هزار ریال، محل کشتارگاه (نقدی) ۶۴ هزارریال، واحدهای صنفی عمده را ۶۵ هزار و ۵۰۰ ریال و خرده فروشی ها ۷۲ هزارریال اعلام کرد.

 

نرخ هر کیلوگرم ران مرغ را در محل خرده فروشی ها را ۶۲ تا ۷۲ هزارریال، سینه بدون کتف را ۱۳۵ هزار ریال، سینه با کتف را ۱۲۵ هزار ریال و فیله مرغ را ۱۵۰ هزار ریال ذکر کرد.

 

به گزارش ایرنا، بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار ریال و تخم مرغ حدود ۴۵ هزار ریال است.

 

کارشناسان بر این باورند عرضه این محصولات با نرخی بیش از نرخ تعیین شده اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.

 

سالیانه بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود که بخش عمده این محصول پروتئینی در داخل به مصرف می رسد.

 

همچنین سالیانه نزدیک ۹۴۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید و صادر می شود.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.