نخست‌وزیر بریتانیا: غرب متوجه تهدید روسیه شده است


نخست‌وزیر بریتانیا: غرب متوجه تهدید روسیه شده است

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, نخست‌وزیر بریتانیا
نخست‌وزیر بریتانیا در واکنش به اقدام برخی کشورها در اخراج دیپلمات‌های روسیه گفته است، این تصمیمات به این دلیل اتخاذ شده است که غربی‌ها متوجه تهدید از سوی روسیه، شده‌اند. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ترزا مِی» نخست‌وزیر بریتانیا، روز گذشته که در جمع اعضای ارشد کابینه صحبت می‌کرد، با اشاره به اقدام کشورهای مختلف جهان در اخراج دیپلمات‌های روسیه گفته است، این کشورها تنها به خاطر همسبتگی با بریتانیا دست به این اقدام نزده اند، بلکه آنها متوجه تهدید از سوی روسیه، شده‌اند.

 

به دنبال حمله به «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس و دخترش «یولیا» با سم اعصاب در شهر «سالیزبری» بریتانیا، واشنگتن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اقدامی جمعی ده‌ها دیپلمات روس را اخراج کردند. اخراج این دیپلمات‌ها بزرگ‌ترین اقدامی جمعی دیپلماتیک کشورهای غربی علیه روسیه از زمان پایان جنگ سرد است.

 

در این‌باره، سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا گفت: «روز گذشته شاهد لحظه‌ای مهم در پاسخ ما به این اقدام بی‌پروای تهاجمی بودیم، ولی هنوز جا برای کارهای بیشتری وجود دارد و ما با شرکای بین‌المللی خود برای یک مقابله بلندمدت با چالشی که روسیه ایجاد کرده است، همکاری می‌کنیم.»

 

«ینس استولنبرگ» دبیرکل ناتو، روز گذشته اعلام کرد که این نهاد نظامی هفت دیپلمات‌ هیات نمایندگی روسیه را اخراج کرده، حضور سه نماینده جدید روسیه را بلوکه کرده و همچنین شمار فعالیت نمایندگی روسیه در این سازمان را کاهش می‌دهد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.