نحوه گرفتن عصاره آلوئه ورا


نحوه گرفتن عصاره آلوئه ورا

 

گرفتن عصاره آلوئه ورا,طرز گرفتن عصاره آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را می توان در شیشه ای در بسته در یخچال به مدت یک هفته نگه داری کرد

 

چگونه عصاره ی آلوئه ورا را بگیریم عصاره ی الوئه ورا به جهت خواص انتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی بسیار مشهور است و اغلب برای سوختگی استفاده می شود. با این حال خرید، عصاره یا کرم الوئه ورا به جهت دارا بودن مواد افزودنی و رقیق شدن آلوئه ورا ممکن است تمام خواص آن را به پوست شما نرساند. می توانید با گرفتن عصاره ی آن در خانه از عاری بودن آن از مواد شیمیایی و خلوص بیشترش اطمینان حاصل کنید.

 

قبل از عصاره گیری باید از خوب بودن مواد اولیه ی خود اطمینان حاصل کنید. برگ های آلوئه ورا باید بالغ باشند و برگ بالغ از سبز بودن و پهن بودن آن مشخص است و باید حدود ۲۰ سانتی متر طول داشته باشد. آلوئه ورا از مرکز به بیرون رشد می کند و همین امر باعث می شود که برگ های بیرونی بزرگ تر، بالغ تر و دارای خواص بیشتری باشند.

 

با استفاده از یک چاقوی تیز، یکی از برگ های بزرگ بیرونی را از پایه ببرید. احتمالا برای منظور خود به کل گیاه نیاز ندارید. ضمن اینکه با حفظ کل گیاه می توانید در آینده باز هم از ان استفاده کنید. برگ های آلوئه ورا را از عطاری ها و برخی میوه فروشی ها هم می توانید تهیه کنید.

 

برش آلوئه ورا را تمیز کنید. زمانی که برگ را جدا کنید، شیره ای زرد رنگ از آن بیرون می ریزد که به آن الوئه لاتکس گفته می شود. این شیره خواص ملینی دارد و جهاز هاضمه ی شما را به هم می ریزد. به همین دلیل به آن نیازی ندارید و از ژل آلوئه ورا کاملا متفاوت است. به همین دلیل ابتدا برگ را به صورت عمودی در پارچی قرار دهید تا شیره ی اولیه از آن بیرون بیاید. سپس مقداری آب روی آن بریزید و از بالا تا پایین برگ را دست بکشید تا تمیز شود.

 

یک سوم بالایی برگ را جدا کنید. از آنجا که بالای برگ نازک است، گرفتن ژل از آن دشوار و بی صرفه است. بهتر است آن را جدا کنید و دور بیاندازید. سپس مرحله ی بالا را برای آن تکرار کنید زیرا مجددا شیره ی زرد از این قسمت هم خارج می شود. بسته به بزرگی برگ، بهتر است قسمت های کلفت تر را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید تا ژل راحت تر خارج شود.

 

ستون فقرات برگ را ببرید. قبل از رسیدن به قسمت های ژلی برگ باید قسمت های سفت و کلفت برگ را از روی آن جدا کنید. ابتدا برگ را کاملا خشک کنید، سپس با چاقو تیره ی سفت پشت برگ را جدا کنید.

 

لایه ی رویی برگ را جدا کنید. اکنون که قطعات مستطیل شکلی پیش روی شماست، وقت آن است که پوست نازک و سبز رنگ روی ژل را هم جدا کنید. از چاقو برای جدا کردن پوست استفاده کنید. اما اگر از خطر سر خوردن و بریدن دست خود هراس دارید یا می خواهید پوست را با حداقل ضخامت از روی ژل بردارید، بهترین راه استفاده از پوست کن میوه است.

 

ژل های به دست آمده را در شیشه ای ذخیره کنید. اگر روی ژل ها تکه ای پوست برگ مانده است، آن را جدا کنید. از سوی دیگر با قاشق ژل هایی را هم که به پوست برگ باقی مانده بردارید و در شیشه بریزید. قبل از اینکه ژل را در شیشه بگذارید، آن را با آب بشویید تا اگر مقداری آلوئه لاتکس بر روی آن باقی مانده از بین برود.

 

نکته :

ژل آلوئه ورا را می توان در شیشه ای در بسته در یخچال به مدت یک هفته نگه داری کرد. بنابراین تنها زمانی ژل را استخراج کنید، که به آن نیاز دارید.

 

منبع : phow.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.