ناوئرت: آمریکا تنها منتظر حرف انگلیس است تا دیپلمات‌های روس را اخراج کند


ناوئرت: آمریکا تنها منتظر حرف انگلیس است تا دیپلمات‌های روس را اخراج کند

  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا ضمن بیان اینکه تنها مدرکی که آمریکا برای مجازات مسکو نیاز دارد، سخنان انگلیس در این باره است، اظهار کرد، روسیه باید برای بهبود روابط با آمریکا و ناتو به دست داشتن در “حمله شیمیایی” علیه جاسوس دوجانبه سابق روس اعتراف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، هیدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: اگر روسیه می‌خواهد روابط خود را بهبود بخشد، باید به مسئولیت خود در این حمله اعتراف کرده و رفتارهای خشونت‌آمیز خود را متوقف کند.

 

ناوئرت افزود، ۴۸ دیپلمات حاضر در هیات‌های دیپلماتیک روسیه در آمریکا و ۱۲ دیپلمات دیگر که در سازمان ملل حضور دارند، جاسوس و “افسرانی هستند که تحت پوشش دیپلماتیک فعالیت می‌کنند”.

 

سایر متحدان آمریکا از جمله کانادا، استرالیا، اوکراین و چندین عضو دیگر ناتو نیز از آمریکا پیروی کرده و بیش از ۱۳۰ دیپلمالت روس را پس از این حمله شیمیایی علیه جاسوس دوجانبه سابق روس اخراج کردند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرد: ما مطمئنا می‌دانیم که روسیه مسئول این حمله است و در این باره سوالی وجود ندارد.

 

وی همچنین تصریح کرد که آمریکا تنها منتظر حرف متحد خود یعنی انگلیس است و زمانی که انگلیس اعلام کند که مدرکی برای اثبات دست داشتن مسکو در این حمله دارد، آمریکا تمام دلایل کافی را برای پذیرفتن این ادعا دارد.

 

روزنامه کومرسانت روسیه نیز سندی پنج صفحه‌ای که توسط دولت لندن درباره حمله سالیزبری  تهیه شده بود، منتشر کرد. این سند که همچنان مدرکی از دست داشتن روسیه در این اقدام ارائه نمی‌کند، تاکید دارد که به جز روسیه طرف دیگری نمی‌تواند این حمله را ترتیب داده باشد. در این سند آمده است: بدون شک روسیه مسئول این حمله است و هیچ توضیح جایگزینی برای این فرضیه وجود ندارد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.