نامزدهای دریافت جایزه جشنواره فیلم «کودک برای کودک»

نامزدهای دریافت جایزه جشنواره فیلم «کودک برای کودک»

نامزدهای دریافت جایزه جشنواره فیلم «کودک برای کودک»

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم  کودک
اسامی فیلم‌ها و پویانمایی‌های نامزد دریافت جایزه جشنواره دوسالانه فیلم «کودک برای کودک» (قاصدک) اعلام شد. 

به گزارش مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسامی فیلم‌ها و پویانمایی‌های نامزد دریافت جایزه جشنواره دوسالانه فیلم «کودک برای کودک» (قاصدک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

 

هیات داوران این جشنواره پس از بازبینی و بررسی بیش از ۶۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره ۵۰ فیلم را به عنوان نامزدهای حضور در المپیاد فیلمسازی نوجوانان و دریافت جایزه این رویداد هنری معرفی کردند.

 

 داوران در بخش فیلم‌های زنده تولید شده از سوی کودکان ۲۴ فیلم را از میان ۱۴۲ فیلم کوتاه، ۱۳ مستند و ۵۷ فیلم مربوط به بخش مروری بر جشنواره انتخاب و در بخش آثار پویانمایی نیز ۲۶ اثر را نیز از میان ۴۱۶ پویانمایی رسیده به دبیرخانه معرفی کردند.

 

فیلم‌های «چاقوسازی»، «وای فای» و «گل‌های فرش» از استان آذربایجان غربی، «وقتی هوا آلوده می‌شه»، «بوسه‌های صورتی» و «خانه دهدشتی» از اصفهان، «دیوار»، «لانه» و «بیله‌سوار و خاک‌زرخیز» از اردبیل، «نزدیک دورها» از تهران، «چق چقو» از چهارمحال و بختیاری، «باور»، «هستی و ستارگان» و «دست بالای دست بسیار است» از خراسان رضوی، «کیف مدرسه» از قم، «گنجشک‌های کوچه ما» و «تصمیم» از کردستان، «بهزاد» و «ماجرای کتاب‌ها» از گلستان، «لطفا زمین را پاکیزه نگه داریم» از گیلان، «فرش و قدمت آن در اراک» از استان مرکزی، فیلم‌های «ماه پیشونی»، «کفش‌های من»، «هنگام سپید» و «وقت اذان» از استان یزد در بخش فیلم‌های زنده نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

 

همچنین آثار پویانمایی با عنوان‌های «نامرئی» از آذربایجان غربی، «رویای خیس» از تهران، «قناعت»، «بز و طوطی» و «گبه» از اصفهان، «قطار زندگی»، «ملا و شاگردانش» و «آدم کوچولوی گرسنه» از چهارمحال و بختیاری، «جاسوس» از خوزستان، «نذری»، «سیاهی مطلق»، «چوب جادویی» و «کلاغ فیروز» از استان خراسان رضوی، «مامان خیلی بزرگ من» از فارس، «عمو نوروز اومده» و «مرغ ماهیخوار و خرچنگ» از قزوین، «خانه رنگین کمان»، «پاپر» و «راز غار تاریک» از کرمان، «پیرمرد» از کرمانشاه، «رانندگی پر ماجرای بابا» و «دلگشا» از مازندران، «سنجاق‌ها» و «خاله قابلمه» از استان مرکزی و «زندگی زیباست» و «مورچه و پنیر» از استان یزد نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

 

آثار بخش فیلم کوتاه و مستند این جشنواره را محمدرضا کریمی صارمی، غلام‌رضا حیدرنژاد و لیلا میرهادی و بخش پویانمایی را محمدرضا کریمی صارمی، هدی اثنی‌عشری و مهدی خرمیان داوری کردند.

 

داوری نهایی هشتمین دوسالانه قاصدک فیلم «کودک برای کودک» طی روزهای ۲۲ و ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ در اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار شد.

 

قرار است از برگزیدگان جشنواره در نیمه اول شهریور همزمان با دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان تجلیل شود و اعضای خالق آثار نامزد دریافت جایزه به عنوان اعضای انجمن فیلمسازان نوجوان کانون به رسمیت شناخته ‌شوند.                  

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.