مونسان: ای کاش نظر ما را جویا می‌شدند


مونسان: ای کاش نظر ما را جویا می‌شدند

اخبار,اخبار اجتماعی, علی اصغر مونسان

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک روز پس از حرف و حدیث‌ها بر سر افزایش ۳ برابری عوارض خروج از کشور، نارضایتی نسبیِ خود را از این تصمیم اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان که روز یکشنبه (۱۹ آذر) از سهم ۱۶۰ میلیارد تومانیِ سازمان میراث فرهنگی از محل عوارض خروج از کشور خبر داد، پس از موج گسترده اعتراض‌ها و انتقادهایی که نسبت به این تصمیم به راه افتاد، در صفحه شخصی خود در توئیتر به این مسئله واکنش نشان داد.

 

معاون رییس‌جمهور در این توییت نوشت: با این رویکرد که سفر ارزان باید در سبد زندگی همه ایرانیان فراهم شود، معتقدم اجرای هر تصمیمی باید متناسب با وضعیت اقتصادی مردم باشد. ای کاش تصمیم‌گیرانِ افزایش عوارض خروج از کشور، نظرات کارشناسی سازمان میراث فرهنگی، فعالان و متولیان گردشگری را جویا می‌شدند.

 

مونسان در مخالفت تلویحی با این اقدام نوشت: برای تعدیلِ موضوع، هنوز هم دیر نشده و نهایت تلاش خود را برای اصلاح ارقام به کار خواهیم بست.

 

با این حال او در نشست خبری روز یکشنبه در پاسخ به این سوال که آیا نظر مشورتی روی این طرح داشته است؟ نارضایتی نشان نداد و اظهار کرد: حتما در تدوین بودجه دستگاه‌ها نظر دارند و همه بخش‌ها موظف به همکاری هستند و برای ما مهم، افزایش منطقی است و اگر قرار است درآمدی به دست آید، باید صرف حمایت‌ از تورهای ورودی شود.

 

محمود واعظی ـ رییس‌دفتر رییس‌جمهور ـ نیز در واکنش به اعتراضات به افزایش عوارض خروج از کشور گفت: قطعا دولت همواره به نظرات مردم توجه کرده است و هر جا دیده تصمیم گرفته شده دولت با عکس‌العمل اجتماعی مناسبی مواجه نشده، نظر نهایی خود را با خواست مردم تطبیق داده است. ما این انعطاف را خواهیم داشت که اگر در تصمیمات دولت، فشاری به قشری از مردم بیاید آن را بازنگری کنیم.

 

براساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۷، هر نفر در سفر نخست ۲۲۰ هزار تومان باید عوارض خروج پرداخت کند، این مبلغ در سفر دوم حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد (۳۳۰ هزار تومان) و برای سفرهای سوم و بیشتر با ۱۰۰ درصد افزایش، به ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد. قرار است ۴۰ هزار تومان از مبلغ تعیین شده برای عوارض خروج، به توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص یابد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.