«مقتدی» علیه چهره های نزدیک به ایران

«مقتدی» علیه چهره های نزدیک به ایران

«مقتدی» علیه چهره های نزدیک به ایران

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,مقتدی
العرب چاپ لندن نوشت: دستیابی جریان صدر به منصب استانداری بغداد، اهمیت نمادینی دارد که از ارزش این منصب فراتر رفته و به عنوان یک پیروزی جزئی به نفع جریان صدر علیه دشمن مستقیمش، نوری المالکی، یکی از شخصیتهای نزدیک به ایران، به شمار می رود.

به گزارش  انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است: پس از آنکه اغلب اعضای پارلمان عراق با صدر همراه شدند، وی نامزد خود، فاضل الشویلی را به سمت منصب استانداری بغداد سوق داد. این شاخص نشان دهنده قدرت و تاثیر صدر در صحنه سیاسی عراق است که بعد از ناتوانی ائتلاف دولت قانون در به تاخیر انداختن انتخاب استاندار جدید، توانست نامزد مورد نظر خود را به این منصب برساند.

 

در جریان این انتصاب، نشانه های مقابله بین جریان صدر و هم پیمانان آن که خواستار مقابله با ایران هستند، نمایان شد.

 

این در حالی است که ائتلاف سازندگی به رهبری هادی العامری، نزدیک به سازمان بدر، تلاش کرد یک پست وزارتی مهم به فالح الفیاض، رئیس هیئت حشد الشعبی بدهد، اما با اعتراض صدر و هم پیمانانش، این تلاش با شکست مواجه شد.

 

حال، با کنار رفتن الفیاض از لیست نامزدهای وزارت، فرصت خوبی برای تکمیل کابینه ناقص عادل عبدالمهدی فراهم شده است؛ بویژه انکه تاثیر جریان صدر در میدان سیاسی عراق روز به روز در حال افزایش است.

 

در این شرایط، مشخص نیست که آیا ائتلاف سازندگی، تحت تاثیر تمایل صدر، نامزد مستقلی را انتخاب می کند یا بار دیگر یک شخصیت حزبی را بعنوان نامزد معرفی می کند.

 

این رسانه در پایان مدعی شد: اعتراض صدر به نامزدی فیاض، با این هدف صورت گرفت که فیاض، به عنوان سر نیزه ای در طرح ایران برای در اختیار گرفتن وزارت کشور عراق است، که می تواند بر امنیت مرزها و گذرگاههای بین عراق و ایران تاثیر داشته باشد.

 

عراق مرزهای گسترده ای با ایران دارد و به گزارش مجامع سیاسی در بغداد، قاچاق از طریق مرزهای بین عراق و ایران، یکی از مفیدترین ابزارهای تخفیف اثار تحریمهای اقتصادی علیه تهران است.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.