معاون وزیر دفاع روسیه: تسلیحات مافوق‌ صوت و اتمی بلوف نیستند بلکه واقعیت جدید هستند


معاون وزیر دفاع روسیه: تسلیحات مافوق‌ صوت و اتمی بلوف نیستند بلکه واقعیت جدید هستند

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , معاون وزیر دفاع روسیه
معاون وزیر دفاع روسیه به آغاز تولید انبوه سیستم‌های مافوق صوت “آوانگارد” اشاره کرد و جزئیات جدیدی را درباره تسلیحاتی که اخیرا رونمایی شده و به نظر می‌رسد مربوط به آینده باشند، مطرح کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی،‌ یوری بوریسف، معاون وزیر دفاع روسیه به روزنامه کراسنایا زوزدا گفت: این تسلیحات مافوق صوت و اتمی بلوف نیستند بلکه یک واقعیت جدید هستند.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در خطابه اول مارس خود در مجمع فدرال این کشور اعلام کرد که روسیه به تعدادی پیشرفت چشمگیر فناوری در سال‌های اخیر دست پیدا کرده تا توازن قدرت را در پی گسترش سپر دفاع موشکی آمریکا حفظ کند.

 

معاون وزیر دفاع روسیه ادامه داد، سیستم افزایش سرعت مافوق صوت آوانگارد که تنها در تصاویر کامپیوتری ارائه شده، به طور کامل مورد آزمایش قرار گرفت. این وسیله نوعی سیستم تحویل باربری است که می‌توان آن را روی مراحل بالایی موشک‌های استراتژیک بالستیک نصب کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه آن را “شهاب سنگ” و یک “گوی آتشین” توصیف کرد که می‌تواند به هدف برسد درحالیکه دارای قابلیت مانور بالایی دارد و کنترل کامل در عدم برخورد با سیستم‌های دفاعی دارد.

 

بوریسف گفت، مانع اصلی در ساخت آن تولید موادی است که بتوانند از دمای بالای ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد سالم بیرون بیایند. آزمایش‌های عملی پایدای آن را تایید کرده است. پس از آنکه ما تولید انبوه آن را آغاز کردیم، جزئیات دیگری را به شما می‌گویم. این یک بلوف نیست بلکه یک واقعیت است.

 

موشک مافوق صوت کینژال

 

بوریسف گفت، سلاح جدید دیگر مافوق صوت روسیه یک موشک به نام “کینژال” (خنجر) است که قابلیت مانور بالایی را در سیستم آیرودینامکی استوانه‌ای دارد. هنوز مشخص نیست که آیا این موشک می‌تواند در مانورهایش از نوعی موتور موشک استفاده کند یا خیر. این موشک از هواپیماهایی که در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند، شلیک می‌شوند و برد مطلوب آنها ۲۰۰۰ کیلومتر است. آنها می‌توانند با مانوری دقیق و کامل دشمن بالقوه را هدف قرار دهند و ۱۰ برابر صوت حرکت کنند.

 

نیروی محرکه سیستم این موشک که می‌توان آن را روی کلاهک‌های متعارف و اتمی به کار برد، همچنان جزو اسرار است و حتی در ویدئویی اخیر مربوط به آزمایش‌ها به آنها اشاره‌ای نشده است. موتور این موشک با پوشش آیرودینامیکی پوشانده شده و تنها زمانی این پوشش کنار می‌رود که سلاح در هواپیما بار زده شده باشد.

 

تسلیحات اتمی

 

معاون وزیر دفاع روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت، دو سلاح جدید دیگر – یک زیردریایی بدون سرنشین که هنوز نامی ندارد و موشک کروز با بردی نامحدود – موفقیتی چشمگیر برای دفاع کشور محسوب می‌شوند. ساخت این تسلیحات پس از آن میسر شد که دانشمندان روس راکتور اتمی مینیاتوری درست و کاملی را برای تامین انرژی این دو سلاح ساختند. استفاده از واژه “فانتزی” برای این دو سلاح جایز است. چندین ساعت طول می‌کشد تا راکتور یک زیردریایی اتمی نیروی محرکه خود را به دست بیاورد اما در این مورد، تامین انرژی چند ثانیه‌ای صورت می‌گیرد. همچنین، ابعاد راکتور به ما اجازه می‌دهد تا اژدری را با ابعاد قابل قبول و وزن مناسب تولید کنیم.

 

بوریسف تاکید کرد، موشک کروز با برد نامحدود بر مبنای همان اولویت‌ها است. توانایی راکتور عملیاتی شدن در عرض چند ثانیه برای موشک بسیار مهم است. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، این موشک از بوسترهای پودری متعارف برای پرتاب استفاده می‌کند و سپس راکتور فعال می‌شود. این مساله باید خیلی سریع رخ دهد.

 

بروید فیلم‌های علمی-تخیلی ببینید تا تسلیحات لیزری روسیه را دستکم نگیرید

 

یکی از رازآلودترین تسلیحات رونمایی شده توسط پوتین “سیستم لیزر ضربتی” است که عنوان “رازآلود”‌را دارد.

 

بوریسف همچنین در این باره جزئیات زیادی را مطرح نکرد.

 

چیزی که مشخص است این است که ارتش روسیه سال گذشته میلادی سیستم‌های لیزری دریافت کرده اما هدف اصلی آن هنوز مشخص نیست.

 

معاون وزیر دفاع روسیه با اشاره به این مساله که این سیستم‌ها برای خلع سلاح دشمنان مورد استفاده قرار می‌گیرند، دانشمندان اتمی ما آموخته‌اند که انرژی را برای هدف قرار دادن سیستم‌های دشمن بالقوه در ظرف چند ثانیه متمرکز کنند.

 

هنوز مشخص نیست که آیا این وسیله نوعی مسدود کننده یا پارازیت است که برای از کار انداختن تجهیزات الکترونیکی دشمنان مورد استفاده قرار می‌گیرد یا یک کانون لیزری برای از میان بردن یا به عبارتی ذوب کردن دشمن است.

 

این مقام ارشد وزارت دفاع روسیه در ادامه گفت: می‌توان درباره این تسلیحات لیزری صحبت زیاد کرد، فیلم‌های زیادی درباره آنها نشان داده شده و کتاب‌های فانتزی زیادی درباره آنها تالیف شده و همه درباره آن می‌دانند. اما این سیستم امروز به واقعیتی بدل شده است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.