«مصادره» طنز تلخ و متفاوتی شده است/ گام رو به جلو با «هایلایت»


«مصادره» طنز تلخ و متفاوتی شده است/ گام رو به جلو با «هایلایت»

  اخبار  فرهنگی,خبرهای   فرهنگی,هایلایت

مسعود سلامی فیلمبردار سینما که امسال ۲ فیلم «هایلایت» و «مصادره» را در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر دارد درباره محتوا و ساختار این آثار توضیح داد.

 مسعود سلامی فیلمبردار سینما در گفتگو با مهر درباره فیلم سینمایی «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی و «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی که هر ۲ به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته اند، گفت: در حال حاضر مشغول انجام کارهای تصحیح رنگ و نور هر ۲ فیلم هستم و فکر می کنم تا پایان هفته کار آنها به پایان می رسد.

 

وی افزود: این ۲ فیلم در ۲ ژانر متفاوت هستند. «هایلایت» یک فیلم اجتماعی ساده است که به خوبی حرف خود را بیان می کند. این فیلم پنجمین اثر اصغر نعیمی و برای اولین بار است که یک اثر از او به جشنواره فیلم فجر می رود و من از این بابت بسیار خوشحال هستم زیرا این اتفاق یک قدم رو به جلو برای اصغر نعیمی است.

 

سلامی بیان کرد: این موضوع برای کسی که از حوزه منتقدان و خبرنگاران بالا آمده بسیار خوب است زیرا او در ادامه آرام آرام قدم هایش را درست تر و بهتر برمی دارد. ضمن اینکه نعیمی فیلمی ساخته است که سر و شکل درستی دارد البته من فیلم را تا قبل از مرحله اصلاح رنگ به طور کامل ندیده نبودم و وقتی به تماشای آن نشستم متوجه شدم که حرف خوب خود را به صورت ساده می زند.

 

وی با اشاره به دیگر اثرش با عنوان «مصادره» عنوان کرد: «مصادره» یک فیلم کمدی است اما در راستای آن توقع طنزی که مردم از رضا عطاران دارند، نیست. «مصادره» یک فیلم طنز جدی شده که به نظرم یکی از فیلم های خوب جشنواره است.

 

سلامی بیان کرد: یک طنز تلخی در «مصادره» وجود دارد که یک جاهایی می تواند مخاطب را بخنداند اما یک جاهایی مخاطب را وادار به فکر می کند. این روزها طنز تلخ در آثار ما کم شده است ولی «مصادره» به سمت فیلم های خیلی کمدی نرفته است و یک طنز تلخ در آن مستتر است.

 

این فیلمبردار در پایان اظهار کرد: سال گذشته با فیلم سینمایی «گشت» ساخته سعید سهیلی نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلمبرداری شدم ولی انصراف دادم پس دیگر توقعی ندارم که امسال هم نامزد شوم. امسال فیلم های خوبی از سوی فیلمبرداران خوبی مثل حمید خضوعی، علیرضا زرین دست، پیمان شادمان فر و … وجود دارد ضمن اینکه امسال شاهد آثار جنگی خوبی در جشنواره هستیم که فکر می کنم بیشتر دیده می شوند اما همه چیز به نوع نگاه داوران بستگی دارد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.