«مصادره»؛ باز هم رضا عطاران!


«مصادره»؛ باز هم رضا عطاران!

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم مصادره

نوروز امسال با افزایش گروه های سینمایی،سینماروها یک فیلم بیشتر از نوروز ۹۶ برای انتخاب در اختیار خواهند داشت.هفت فیلم نوروز با سرگروهی پردیسهای سینمایی آزادی،کورش، زندگی، ماندانا و سینماهای استقلال، ایران و جوان به اکران می رسند.

 

بر اساس آنچه تا لحظه تنظیم مطلب حاضر مشخص شده،«به وقت شام» به سرگروهی کورش، «لاتاری» به سرگروهی استقلال، «لونه زنبور» به سرگروهی ایران، «مصادره» به سرگروهی جوان، «فیلشاه» به سرگروهی آزادی، «خرگیوش» سرگروهی ماندانا و «فراری» به سرگروهی زندگی در اکران نوروز ۹۷ به نمایش در می آیند.

 

سه کمدی،دو درام اجتماعی،یک فیلم جنگی و یک انیمیشن ترکیب متنوع اکران نوروز امسال را رقم زده اند.در واقع شما به جز فیلمهای علمی تخیلی،نوروز ۹۷ از هر ژانری فیلم روی پرده خواهید دید! اکران این فیلمها از چهارشنبه ۲۳ اسفند آغاز خواهد شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه پیدا می کند.

 

معرفی فیلمها به همراه برخی نکات حاشیه ای برای آنکه دستتان بیاید کدام فیلم بیشتر با سلیقه شما همخوانی دارد، هدف مطلب حاضر است.

 

«مصادره» با رضا عطاران در جشنواره فیلم فجر جزو محبوب ترین ها از نگاه مردم شد.فیلم اگرچه ابتدا یک کپی از «نهنگ عنبر» تلقی شد و حتی حضور رضا عطاران هم به چنین ذهنیتی دامن زد،اما در واقع باید آنرا یک کمدی مجزا از فیلم سامان مقدم دانست.مهران احمدی در نخستین تجربه کارگردانی اش آن هم در ژانری که مرد کهن می طلبد، غافلگیر کننده عمل کرده و توانسته با ورود به برخی مضامین تجربه و لمس نشده،زندگی یک مامور رده چند ساواک را به هجو بکشد.هر چند بازی عطاران همچنان شما را در مرز بین خندیدن و گریستن معلق نگاه خواهد داشت.شایعات پیرامون توقیف و ممیزی این فیلم هم در جشنواره فجر شنیده می شد که ظاهرا بی اساس بوده اند.

 

هرچند کارگردان فیلم در جریان نشست خبری فیلم در فجر در پاسخ به خبرنگاری که پرسید:«در این فیلم آیا رقص خانم حذف نمی‌شود و اینکه آیا فکر نمی کنید برخی از شوخی های فیلم کمی رکیک بود؟»گفت: «اگر چیزی از فیلم حذف شود، خودم را آتش می‌زنم!شوخی رکیکی هم نداشتیم شما بد برداشت کردید. یک مثال بزنید که کجای فیلم چنین شوخی‌هایی داشت؟!». به احتمال فراوان تهدید احمدی موثر بوده است!

 

با تمام اینها «مصادره» را هم باید فیلمی تمام و کمال از آن عطاران دانست که در لحطه لحظه فیلم برای شما سورپرایز دارد و شاید بی اغراق ابعاد تازه ای از هنرمندی اش را به رخ بکشد.در هوشمندی عطاران همین بس که در سکانسهای سالخوردگی این کاراکتر با وجود انکه پیشتر وی را در فیلم «طبقه حساس» (کمال تبریزی) در چنین هیبتی دیده بودیم، اما اصلا تکراری به چشم نمی آید.

 

شناسنامه

کارگردان: مهران احمدی

تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی

 

بازیگران: رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری، مهران احمدی، لوسینه گیراگوسیان، میلنا واردانیان، آلیسا میلکستیان، امیرصدرا حقانی، هارمیک سوقومونیان.

 

بانی فیلم

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.