مرکل شخصا وارد صف دلواپسان حامی تروریست‌ها در سوریه شد


مرکل شخصا وارد صف دلواپسان حامی تروریست‌ها در سوریه شد

اخبار,اخبار بین الملل,آنگلا مرکل

صدراعظم آلمان نیز با تکرار ادعاهای مطرح شده علیه روسیه و ایران و دمشق درباره اوضاع غوطه شرقی، از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا مقابل ایران و روسیه بایستند.

به گزارش فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز پنج‌شنبه از اتحادیه اروپا خواسته است تا فشار بر ایران و روسیه را به منظور تغییر روند تحولات میدانی در سوریه و به ویژه غوطه شرقی دمشق افزایش دهند.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مرکل در صحن پارلمان آلمان مدعی شد که صدها نفر طی روزهای گذشته در نتیجه افزایش بمباران در منطقه غوطه شرقی کشته شده‌اند.

 

وی در این رابطه گفت: «رژیم (سوریه) با تروریست‌ها نمی‌جنگند بلکه با مردم خودش می‌جنگد و کودکان را می‌کشد و بیمارستان ها را نابود می‌کند. این یک قتل عام است که باید محکوم شود».

 

صدراعظم آلمان ادامه داد، «علاوه بر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، ایران و روسیه نیز مسئولیت خاصی دارند چرا که هر دوی این کشورها از نیروهای دولت سوریه حمایت می‌کنند».

 

مرکل همچنین اعلام کرد، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در نظر دارد مستقیما با همتای روس خود گفت‌وگو کند. وی از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز خواست تا هر آنچه در توان دارند در این رابطه صورت دهند.

 

وی در ادامه گفته است، «ما باید هر آنچه در توان داریم برای پایان دادن» به آنچه که «قتل عام مردم سوریه» خوانده، «به کار گیریم».

 

عملیات ارتش سوریه برای پایان دادن به حضور تروریست‌ها و معارضان در غوطه شرقی دمشق که حیاط خلوت آن‌ها به شمار می‌رود منجر به نگرانی شدید حامیان غربی تروریست‌ها شده است.

 

این عملیات منطبق با توافقنامه آتش‌بسی انجام می‌گیرد که در تاریخ چهارم ماه مه سال ۲۰۱۷ ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ناظران و تضمین‌کننده‌های آتش‌بس سوریه به منظور ایجاد مناطق چهارگانه کاهش تنش در این کشور در نشست آستانه به امضا رساندند. نکته مهم این توافقنامه این بود که شامل گروه‌های تروریستی القاعده، داعش و جبهه‌النصره نمی شد.

 

منطقه غوطه شرقی دمشق که بیشترین تنوع حضور گروه های تروریستی و مسلح را دارد، از ابتدای سال ۲۰۱۱ میلادی و همزمان با تشدید بحران سوریه تحت کنترل مخالفان مسلح این کشور بوده است.

 

با توجه به موقعیت این منطقه نسبت به پایتخت سوریه و نزدیکی آن به فرودگاه بین‌المللی دمشق که همواره از سوی تروریست‌ها تهدید می‌شد، ارتش سوریه طی عملیاتی در سال ۲۰۱۳ این منطقه را به محاصره خود درآورد و با تداوم عملیات‌های گسترده توانست بیش از ۲۰۰ کیلومتر مربع از مجموع ۳۱۵ کیلومتر مربع از این منطقه را از دست معارضان و گروه‌های تروریستی «جبهه النصره»، «فیلق الرحمن» و «جیش الاسلام» آزاد کند. در ادامه تحولات، مناطق باقیمانده به عنوان منطقه کاهش‌تنش غوطه شرقی دمشق تعریف شد.

 

مخالفان مسلح دولت سوریه و گروه‌های تروریستی به رغم حصول توافق، به صورت روزانه اقدام به شلیک راکت و گلوله خمپاره به محله‌های مسکونی شهر دمشق کردند به‌گونه‌ای که از سال ۲۰۱۲ تا به امروز ۱۴۸۰۰ مورد اصابت گلوله خمپاره و راکت در مناطق شهر دمشق ثبت شده است که بر اثر این حملات ۱۱ هزار نفر کشته شده‌اند؛ از این میان، ۱۵۰۰ نفر آن‌ها کودک هستند و ۳۰ هزار نفر نیز برای همیشه معلول جسمی شده‌اند.

 

تروریست‌ها و مخالفان به اصطلاح میانه‌رو تنها یکشنبه و دوشنبه این هفته به ترتیب ۸۰ و ۱۱۴ راکت و خمپاره به سمت دمشق شلیک کرده‌اند و بر اساس گزارش روزنامه “تشرین” سوریه، ۱۳ نفر کشته و ۷۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

تداوم این حملات و نقض مکرر توافق کاهش‌ تنش دولت سوریه را بر آن واداشت که به فکر فیصله دادن به حضور تروریست‌ها در حیاط خلوتشان بیافتد.

 

با شروع تحرکات ارتش سوریه برای عملیات در منطقه غوطه شرقی دمشق، حامیان غربی تروریست‌ها و معارضان دست به کار شده و از اجرای این عملیات ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

«استفان دی‌میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه‌شنبه ضمن ابراز نگرانی از عملیات ارتش سوریه در غوطه مدعی شد که «خطر تبدیل شدن غوطه شرقی (دمشق) به “حلب دوم” وجود دارد».

 

هم‌زمان با دی‌میستورا، «نصر الحریری»، رئیس هیأت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه در مذاکرات ژنو از شورای امنیت خواست هرچه سریعتر برای جلوگیری از آنچه که وی آن را «جنایت‌های ارتش سوریه» خواند، ورود کرده و جلوی عملیات دولت سوریه برای پاکسازی حومه دمشق از وجود تروریست‌ها را بگیرد.

 

روز چهارشنبه نیز، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه و «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد و سخنگوی «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان ضمن ابراز نگرانی از تحولات غوطه شرقی، خواستار توقف سریع عملیات ارتش سوریه در این منطقه شدند.

 

همزمان با فشارهای بین‌المللی علیه دمشق برای توقف عملیات در غوطه، معارضان و تروریست‌ها همچون گذشته سعی دارند با کشته‌سازی و بالا بردن آمار کشته‌های غیر نظامی، غرب و در رأس آن آمریکا را به حمله علیه سوریه تحریک کنند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.