مراحل انجام کار دندانپزشک زیبایی چیست؟


مراحل انجام کار دندانپزشک زیبایی چیست؟

شاید تصور کنید دندانپزشک زیبایی به معنای هر کاری است که به طور مستقیم موجب زیبایی دندان ها شود. در حالی که هر نوع فرآیند درمانی که برای ترمیم دندانها صورت می گیرد، نهایتا در زیبایی دندانها تاثیر دارد. پوسیده بودن دندانهای قدامی مطمئنا موجب بدترکیب شدن چهره می شود که برای درمان این عارضه می توان از روش پرکردن دندانها استفاده کرد. بنابراین می توان گفت هر گونه عملی که نتیجه آن در زیبایی دندانها موثر باشد، یکی از مراحل اصلی دندانپزشکی زیبایی محسوب می شود. در زیر این مراحل را شرح می دهیم.
 

ترمیم دندان,معاینه دندان،درمان لثه

مراحل کار دندان پزشک زیبایی و ترمیمی
مرحله اول: بررسی و معاینه دندان ها
قبل از هر کاری دکتر دندان پزشک زیبایی دندان های بیماران را بررسی و معاینه می کند. با این کار تعداد دندانهای خراب و نیاز به ترمیم مشخص می شوند. برای بررسی و معاینه دندان ها از روش رادیولوژی استفاده می شود. همچنین بررسی لثه ها از نظر نداشتن بیماری های عفونی، خونریزی، تغییر رنگ و … از دیگر مواردی است که در این مرحله انجام می شود.

مرحله دوم: درمان لثه
پس از اینکه لثه معاینه شد، در صورتی که به مشکل یا عارضه ای مبتلا شده باشد، باید درمان شود. از جمله اینکه تحلیل لثه یکی از مشکلات رایج در برخی از مراجعین است. برای درمان بیماری پریودونتال یا تحلیل لثه و همچنین عفونت های ناشی از آن، روش پاکسازی عمقی لثه شامل جرم گیری و تسطیح سطح ریشه استفاده می شود. در روش دیگر نیز دندانپزشک با تجویز داروهایی از قبیل دهانشویه های ضد میکروبی، ژل های آنتی بیوتیک و قرص های زیر لثه ای حاوی آنتی بیوتیک و یا جراحی بیمارهای لثه را درمان می کند.
 

ترمیم دندان,معاینه دندان،درمان لثه

 
مرحله سوم: ترمیم دندان های پوسیده
در این مرحله دندانهایی که پوسیده و خراب هستند، بازسازی می شوند. برای این کار دندانپزشک زیبایی ابتدا میزان پوسیدگی دندانها را برداشته و فضای داخل دندان را خالی می کند و سپس آن را عصب کشی کرده و با مواد پر کننده آمالگام یا کامپوزیت پر می کند. در صورتی که دندان پوسیده از میان دندانهای خلفی باشد با ماده آمالگام و اگر در میان دندانهای نیش باشد، با استفاده از ماده همرنگ دندان یا کامپوزیت پر می شود.

مرحله چهارم: کاشت دندان یا ایمپلنت
پس از اینکه لثه بهبود یافت و دندانهای پوسیده نیز ترمیم شدند، نوبت به جایگزین کردن دندانهای خراب و پوسیده می شود. دندانهایی که به هر دلیل کنده شده اند، باید با استفاده از روش ایمپلنت پر شوند. بر این کار دندانپزشک فضای خالی را بررسی کرده و در صورتی که برای کاشت پایه ایمپلنت و تاج مناسب نباشد، یکی از دندانهای مجاور را نیز برداشته و یا در صورت نیاز آن را تراش می دهد. با اتمام این مرحله نوبت به مرتب سازی دندانها می رسد.

مرحله پنجم: مرتب کردن دندان ها
مرتب کردن دندانها مهمترین مرحله زیباسازی دندانها می باشد. زمانی که دندانها نامرتب و درهم ریخته باشند، علاوه بر اینکه چهره را تحت تاثیر منفی خود قرار می دهد، مرور زمان نیز موجب تخریب دندانها نیز می شود. برای درمان نامرتب بودن دندانها غالبا از روش ارتودنسی ثابت استفاده می شود. اگرچه طول درمان ارتودنسی ثابت طولانی است اما نهایتا نتیجه آن مطلوب بیماران است.
 

ترمیم دندان,معاینه دندان،درمان لثه

 
مرحله ششم: سفید کردن دندان ها
جاهایی که براکت های ارتودنسی بر روی دندان قرار می گیرد، تمیز کردن آن سخت و مشکل است به همین دلیل پس از اینکه از دهان بیمار خارج شدند، جای آنها بر روی دندان زرد رنگ و کثیف است که در این صورت دندانها به ترمیم نیاز داشته و باید سفید شوند. برای این کار می توان از ماده بلیچینگ استفاده کرد.

مرحله هفتم: روکش کردن دندان ها
ممکن است پس از اینکه ماده سفیدکننده استفاده شد و دندانها درخشان و سفید شدند، برخی از دندانها همچنان تیره رنگ باقی بمانند. در این صورت این دندانها باید روکش شوند. روکش های سرامیکی یا کامپوزیتی دو روش برای ترمیم دندانهای تیره رنگ، لب پر شده یا شکسته هستند که مراحل انجام کار دندانپزشک زیبایی را تکمیل می کنند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.