مراجعه سالانه ۳۰ میلیون نفر به کلانتریها/تشکیل ۶ میلیون پرونده

مراجعه سالانه ۳۰ میلیون نفر به کلانتریها/تشکیل ۶ میلیون پرونده

مراجعه سالانه ۳۰ میلیون نفر به کلانتریها/تشکیل ۶ میلیون پرونده

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کلانتریها
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه سالانه ۳۰ میلیون نفر به کلانتریها مراجعه می کنند، گفت: مکلف شدیم سالیانه ۱۲.۵ درصد مراجعه حضوری مردم به کلانتری‌ها را کاهش دهیم. 

گزارش مهر، سردار محمد شرفی در مراسم رونمایی از فناوریهای نوین پلیس پیشگیری ناجا در حوزه کلانتری و پاسگاه اظهار کرد: امروز در قالب برنامه شورای تحول در کلانتری و پاسگاه‌ها شاهد رونمایی از بخشی از تعدها در قالب خدمات الکترونیکی هستیم. 

 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: ناجا دو رویکرد را به ما تذکر داده، نخست ارائه خدمت الکترونیکی به مردم و دوم صرفه‌جویی در منابع به خصوص در حوزه نیروی انسانی، دو رویکرد ناجا است.

 

وی با بیان اینکه یکی از برجستگی‌های پلیس رویکرد قانون‌مداری است، گفت: مکلف شدیم سالیانه ۱۲ و نیم درصد مراجعه حضوری مردم به کلانتری‌ها را کاهش دهیم، سالیانه ۳۰ میلیون نفر به کلانتریها مراجعه دارند که در پی این هستیم این تعداد کاهش پیدا کند.

 

شرفی با بیان اینکه سالانه ۶ میلیون پرونده در کلانتریها تشکیل می‌شود، یادآور شد: اعزام مامور به دادسرا ۲ میلیون ساعت در سال زمان می‌برد  که ۷ هزار نفر نیروی انسانی این کار را انجام می‌دهند، هزینه سوخت ۲ میلیارد تومان، استهلاک خودرو ۲ میلیارد تومان و هزینه بدرقه ۵ میلیارد تومان است، اگر این سامانه‌ها عملیاتی شود و امکانات سخت‌افزاری به موقع تامین شود، می‌توان پیش‌بینی کرد همه زیرساختها در پلیس پیشگیری فراهم شود.

 

وی افزود: تاکنون ۵۸۰ خودرو گشت کلانتری‌های فاتب به سامانه AVLS متصل شده و امروز زیر سامانه‌های مختلفی افتتاح می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از ۱۳ سامانه خدمات برون‌سپاری پیشگیری ناجا، ارسال مرجوعه‌های قضایی از سامانه سخا به کلانتری‌ها، زیر سامانه امضاء الکترونیکی، زیر سامانه ثبت و استعلام اثر انگشت، زیر سامانه تصویربرداری بیومتریک از مراجعه‌کنندگان به کوپ و متهمین، زیرسامانه ثبت صدای متهمین، زیرسامانه افراد فقدانی در سامانه رخدادهای انتظامی، زیر سامانه اموال فقدانی در سامانه رخدادهای انتظامی، زیرسامانه افراد شرور و سابقه‌دار، فرم موتون آماده اظهارات و گزارشات، راه‌اندازی سامانه پالایش پلاک خودروهای دستوردار در مرکز پایش هوشمند پلیس پیشگیری ناجا، اتمام تجهیز تحت نظرگاه‌های سراسر کشور به دوربین مداربسته و انتقال تصاویر آن به مرکز پایش هوشمند و از دوربین البسه یگانهای حفاظت دستگاه دولتی رونمایی شد.

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.