مدیر سیا: کره‌شمالی به دنبال ایجاد زرادخانه هسته‌ای برای تهدید آمریکاست


مدیر سیا: کره‌شمالی به دنبال ایجاد زرادخانه هسته‌ای برای تهدید آمریکاست

  اخباربین الملل  ,خبرهای   بین الملل , سازمان سیا

رییس سازمان سیا اعلام کرد که کره شمالی به دنبال توسعه یک زرادخانه تسلیحات هسته‌ای قابل اتکا نه فقط به عنوان نمایشی برای حفظ رژیم کیم جونگ اون بلکه برای تهدید آمریکا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، رییس سازمان سیا در سخنانی در یک موسسه پژوهشی در آمریکا گفت: کیم جونگ اون تنها با یک آزمایش موفقیت آمیز آرام نمی‌گیرد. سیا بر این باور است که کره شمالی می‌خواهد فراتر از یک تهدید تئوریک باشد. برهمین اساس کیم تلاش می‌کند که این واقعیت را در ذهن ما بگنجاند که او می‌تواند درد و رنج به آمریکا منتقل کند و در همین راستا ماموریت ما این است که روزی این مساله را غیر ممکن کنیم.

 

پامپئو تاکید کرد: هدف کیم تنها حفاظت از رژیم خود نیست ما بر این باوریم که کیم جونگ اون می‌خواهد علاوه بر استفاده از این ابزار برای حفظ رژیمش، باعث اتحاد دوباره شبه جزیره کره تحت رهبری خودش شود.

 

او افزود: ما تدابیر جهانی و واقعی علیه کره شمالی اتخاذ کرده‌ایم که این پیام را بدون هیچ گونه اشتباهی به کیم جونگ اون بدهد که ما به دنبال خلع سلاح این رژیم هستیم.

 

پامپئو در ادامه با ابراز تردید درباره ارائه اطلاعات دقیق درباره وضعیت موجود درباره رهبر کره شمالی اعلام کرد: ما نگران هستیم که کیم در واقع اطلاعات موثق و درست را درباره وضعیت موجود دریافت نمی‌کند. این درست نیست که اخبار بد به کیم جونگ اون می‌دهند .

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.