مدیر سابق اف‌بی‌آی جزئیاتی تازه درباره مداخله روسیه را فاش کرد

مدیر سابق اف‌بی‌آی جزئیاتی تازه درباره مداخله روسیه را فاش کرد

مدیر سابق اف‌بی‌آی جزئیاتی تازه درباره مداخله روسیه را فاش کرد

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , اف‌بی‌آی
مدیر سابق اف‌بی‌آی در جمع قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد، تحقیق ضد اطلاعاتی درباره احتمال توطئه میان روسیه و کمپین ترامپ با بررسی عملکرد چهار آمریکایی آغاز شد که ترامپ در میان آنها نبود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جیمز کومی، مدیر سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در جلسه با نمایندگان کنگره با قاطعیت گفت، این تحقیقات روی یک کمپین سیاسی متمرکز نبود و به نام چهار فردی که مورد بررسی قرار گرفتند هم اشاره‌ای نداشت و تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که دونالد ترامپ در میان آنها نبوده است.

 

این افشاگری بخشی از شهادت ۲۳۵ صفحه‌ای است که عصر شنبه منتشر شد که بخشی از توافق کومی برای شهادت در کمیته‌های قضایی و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در روز جمعه پشت درهای بسته بود.

 

براساس اطلاعات منتشر شده کومی در آن جلسه گفته است: اواخر ژوئیه مطلع شدم اف‌بی‌آی تحقیقات ضد اطلاعاتی علیه چهار فرد به جریان انداخته بود تا مشخص کند آیا ارتباطی میان آنها و روسیه بوده است یا خیر. آن چهار شخص شامل این نامزد انتخاباتی (دونالد ترامپ) نبود.

 

در حالیکه کومی درباره تحقیقات کنونی شورای ویژه اظهارنظری نکرد، با قاطعیت از بازرس رابرت مولر، اف‌بی‌آی و عواملش که زیر ذره‌بین جمهوری‌خواهان قرار گرفتند، دفاع کرد. کومی همچنین از مدیریت تحقیقات درباره استفاده هیلاری کلینتون از یک سرور ایمیل شخصی توسط خودش دفاع کرد. این مدیر سابق اف‌بی‌آی که چند هفته مانده به انتخابات ۲۰۱۶ تحقیقات ضد کلینتون را اعلام کرد، معتقد است افشای آن برای مردم برای او بهتر بوده است.

 

کومی گفت: آیا سکوت می‌کنم یا اجازه می‌دهم کنگره و مردم آمریکا به چیزی اتکا کنند که من اکنون می‌دانم دروغ است یا حرف می‌زنم؟ اینها دو گزینه واقعا بد هستند. انتخاب من این بود که گزینه‌ای که کمتر بد است، انتخاب کنم زیرا پنهان‌کاری به اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری لطمه می‌زد.

 

این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا همچنین در پاسخ به پرسش قانونگذاران آمریکایی درباره اینکه به اعتقاد او کلینتون نباید با اتهاماتی مواجه می‌شد، تاکید کرد از نظر او این پرونده بسته شده است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.