مدیرعامل آبفا استان اصفهان: میزان تولید و مصرف آب همخوانی ندارد

مدیرعامل آبفا استان اصفهان: میزان تولید و مصرف آب همخوانی ندارد

مدیرعامل آبفا استان اصفهان: میزان تولید و مصرف آب همخوانی ندارد

اخبار,اخبار اقتصادی,خشکسالی در اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه میزان تولید آب با میزان مصرف همخوانی ندارد، گفت: با توجه به کاهش منابع آبی، سازگاری با کم آبی تنها راه دسترسی پایدار به آب شرب است.

به گزارش ایلنا، هاشم امینی در نشستی که با مدیران ارشد شهرستان اردستان پیرامون تغییر سبک زندگی با رویکرد صرف بهینه داشت با اشاره به اقداماتی که در راستای مدیریت مصرف  در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در یازده سال گذشته با اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف اعمال گردید سرانه مصرف از ۱۸۹ لیتر در شبانه روز به ۱۵۴ لیتر در سال ۹۶ کاهش یافت.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: هم اکنون مصرف سرانه آب در اصفهان ۱۵۴ لیتر در شبانه روز است در حالیکه استاندار جهانی آن ۱۱۰ لیتر در شبانه روزاست پس می‌طلبد با تغییر سبک زندگی، آب را درست مصرف کنیم.

 

وی با بیان اینکه زنگ خطر به صدا درآمده است، تصریح کرد: میزان تولید با میزان مصرف همخوانی ندارد. بیش از یک دهه از وقوع خشکسالی در کشور می گذرد بطوریکه هم اکنون در مرحله تنش آبی قرار داریم که در آن منابع آبی موجود برای تامین آب یک شهر، شهرستان یا روستا کمتر از آب مورد نیاز در اوج مصرف است.

 

امینی افزود: هدف ما از ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب کاهش مصرف میان تمام بهره برداران است به نحوی مصارف خانگی به ۱۲۰ لیتر در شبانه روز کاهش یابد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب تاکید کرد و گفت: مدیریت هوشمند و بالانس نمودن فشار تمام نقاط شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب با استفاده از ظرفیت رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری ملی و استانی و شبکه های مجازی، برگزاری  کارگاه های آموزشی ویژه مهدهای  کودک و برپایی کارگاه ابزار و تجهیزات کاهنده مصرف درخانه فرهنگ آب، تشکیل اکیپ ۱۰۰ نفره مروجین مصرف بهینه آب برخی از فعالیتها در این زمینه بوده است.

 

وی به دیگر اقدامات فرهنگی پیرامون ترویج مصرف بهینه آب در جامعه پرداخت و تصریح کرد: برگزاری جشنواره نخستین واژه آب در سطح مدارس استان، برگزاری جشنواره طنین زنگ آب، برگزاری مسابقه نقاشی آب=زندگی ، برگزاری طرح آموزش ضمن خدمت معلمان مقطع اول ابتدایی در سطح استان و استمرار برگزاری جشنواره های مرتبط با مدیریت مصرف در سال جاری از جمله اقدامات فرهنگی بوده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، گفت: کشور ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه خشک و نیمه خشک و در مجاورت دو کویر پهناور لوت و مرکزی واقع شده است. متوسط بارندگی در ایران یک سوم متوسط میزان بارندگی جهان و حدود ۲۲۰ میلیمتر در سال است که خود مؤید این حقیقت است که کشور ما در اقلیم خشک جهان واقع شده است، به گونه ای که ۸۴ درصد از مساحت کشورمان در منطقه نیمه خشک، خشک و بیابانی قرار گرفته و تنها ۱۶ درصد از آن جزء مناطق مرطوب و نیمه مرطوب میباشد.

 

وی با بیان اینکه شرکت آبفا استان اصفهان تاکنون با واگذاری بیش از ۱.۱۰۰.۰۰۰ فقره انشعاب آب، جمعیتی بالغ برچهار میلیون نفر را در ۹۲ شهر استان تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار داده است ، عنوان کرد: با توجه به کاهش منابع آبی، سازگاری با کم آبی تنها راه دسترسی پایدار به آب شرب می است. بنابراین می طلبد مردم مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

 

امینی در پایان گفت: با توجه به ثبت درخواست مشترکین از طریق سامانه ۱۵۲۲ به منظور دریافت لوازم کاهنده مصرف، شرکت آبفا استان اصفهان در ماههای اخیر به منظور دسترسی مردم به لوازم کاهنده مصرف اقدام ثبت درخواست و ارائه لوازم کاهنده به صورت تقسیط به مشترکین نمود چرا که استفاده از این تجهیزات، کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی مصرف را بدنبال دارد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.