مدل ساخت تخت خواب با پالت های چوبی


مدل ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

شاید ساخت یک تخت خواب مطابق با سلیقه تان در نگاه اول غیر قابل انجام و باورنکردنی باشد، اما باید بگوییم که به سادگی با کمک با پالت های چوبی می توانید تخت خواب منحصر به فرد خود را بسازید، پس اگر تمایل دارید تخت خواب دست ساز خودتان را داشته باشید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

پالت چوبی مورد نیاز برای ساخت تختخواب

شاید در نگاه اول به نظر برسد که برای ساخت این تخت خواب نیاز به تهیه و خرید پالت چوبی دارید، اما باید بگوییم اگر سری به مراکز بازیافت بزنید به سادگی می توانید این پالت ها را در ابعاد و اندازه های مختلف به راحتی تهیه کنید و به حفظ سلامت محیط زیست کمک بسیاری کنید. بهتر است پالت ها را در ابعاد بزرگتر از تشک خود انتخاب کنید و توجه داشته باشید که حتما این چوب ها در معرض باران و رطوبت قرار نگرفته باشند چرا که سبب ایجاد موریانه در آن ها شده و قابل استفاده برای ساخت تخت خواب نیستند.

 

ساخت تخت خواب با پالت های چوبی, تخت اتاق خواب روستیک

بهتر است پالت ها را در ابعاد بزرگتر از تشک خود انتخاب کنید

 

انتخاب پالت چوبی مناسب

پیش از انتخاب پالت چوبی باید نوع تختان را در نظر بگیرید اگر می خواهید از فضای زیر تخت برای ذخیره سازی لوازم و وسایل خود استفاده کنید باید از پالت های مسطح استفاده کنید و یا اگر دوست دارید تختان ارتفاع کمتری داشته باشد بنابراین پالت های حجم دار و توپر برای این منظور مناسب است.

 

تخت خواب با پالت های چوبی,مدل تخت خواب با پالت های چوبی

پیش از انتخاب پالت چوبی باید نوع تختان را در نظر بگیرید

 

انتخاب پالت چوبی مرغوب

بهترین نوع پالت های چوبی گرما دیده اند و و داخل کوره خشک شده اند بنابراین آفات احتمالی موجود در آن ها از بین رفته اند و انعطاف پذیری بیشتری دارند. پالت چوبی گرما دیده معمولا مهر تایید دارد، معمولا نشان بین المللی IPPC درج شده روی پالت ها نشان از مرغوبیت آن ها دارد.

 

نحوه ساخت تخت خواب با پالت های چوبی, مراحل ساخت تخت خواب با پالت چوبی

بهترین نوع پالت های چوبی گرما دیده اند و و داخل کوره خشک شده اند

 

مسطح کردن پالت های چوبی با سمباده

پالت های چوبی قدیمی معمولا سطح صاف و صیقلی ندارند و در صورت تماس با پوست به شما آسیب می رسانند بنابراین برای ساخت تخت خواب بهتر است دست به کار شوید و با محافظ مخصوص چشم و ماسک مخصوص اقدام به سمباده زدن و صیقلی کردن سطح آن ها کنید.

 

نحوه رنگ زدن تخت خواب,آموزش ساخت تخت خواب های پالتی

پالت های چوبی قدیمی معمولا سطح صاف و صیقلی ندارند

 

رنگ کردن پالت های چوبی
در مرحله بعدی ساخت تخت خواب با پالت چوبی، تعیین رنگ آن هاست. مطمئن شوید که گرد و غبار سمباده زدن کاملا از بین رفته است، با توجه به سبک مد نظر و رنگ مورد علاقه تان می توانید با کمک اسپری یا قلم مو اقدام به رنگ آمیزی پالت ها کنید و ظاهر آن را خاص تر کنید، حتی می توانید پس از رنگ آمیزی سطح آن را با رزین بپوشایند تا ظاهر براق تری به خود بگیرد و جذاب تر به نظر برسد.

 

تخت اتاق خواب روستیک, نحوه انتخاب پالت چوبی های مرغوب

می توانید با کمک اسپری یا قلم مو اقدام به رنگ آمیزی پالت ها کنید و ظاهر آن را خاص تر کنید

 

تعیین ارتفاع تخت خواب

اگر شما ترجیح می دهید که تخت خوابتان به سطح زمین نزدیک تر باشد می توانید از پالت چوبی با ارتفاع کمتر استفاده کنید و یا حتی تنها از یک سطح پالت استفاده کنید.

 

مدل تخت خواب با پالت های چوبی,ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

اگر می خواهید تخت به سطح زمین نزدیک باشد می توانید از پالت چوبی با ارتفاع کمتر استفاده کنید

 

چیدمان پالت های چوبی برای ساخت تختخواب
برای چیدمان و فیکس کردن پالت های چوبی در کنار هم هیچ نیازی به ابزار خاصی مانند چسب و یا میخ و چکش نیست. فقط کافی است آن ها را در کنار هم به مستطیل بچینید و برای مرتفع تر کردن آن ها از لایه های بیشتری استفاده نمایید. توجه داشته باشید که با قرار دادن یک لایه مقوا ضخیم بین تشک و پالت ها می توانید از تشک خود بهتر محافظت کنید.

اگر می خواهید فضای برای قرار دادن لوازم و وسایل خود مثل کتاب، کفش ها و… داشته باشید کافی است تشک را با طول کمتری انتخاب کنید.

 

مدل تخت خواب های اتاق های روستیک, نحوه ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

برای فیکس کردن پالت های چوبی آن ها را در کنار هم به مستطیل بچینید

 

تختخواب پالتی معلق

اگر به تخت های معلق علاقه دارید نیاز به کمی مهارت و کمک حرفه ای دارید، ابتدا باید مطمئن شوید که پالت ها به خوبی به هم متصل شده اند حتی برای این منظور بهتر است از چسب و میخ کمک بگیرید. بعد از این کار تخت را با کمک طناب های محکم به سقف پیچ کنید و تشک و سایر متعلقات را به آن اضافه کنید و یک تخت معلق بامزه داشته باشید.

 

مراحل ساخت تخت خواب با پالت چوبی,نحوه رنگ زدن تخت خواب

بعد از اتصال پالت ها تخت را با کمک طناب های محکم به سقف پیچ کنید

 

تختخواب پالتی برای بچه ها
تخت پالتی همچنین می تواند بهترین ایده برای تخت بچه ها باشد. در طی روند ساخت این تخت خواب شما ممکن است به کمک های حرفه ای برای نصب به دیوار نیاز پیدا کنید اما به سادگی می توانید یک تخت شیک و منحصر به فرد و مقرون به صرفه برای فرزندان خود تهیه کنید و از داشتن آن لذت ببرید.

 

مدل تخت خواب های اتاق های روستیک,نحوه ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

تخت پالتی همچنین می تواند بهترین ایده برای تخت بچه ها باشد

 

منبع : chidaneh.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.