محمود عباس خواستار الگوبرداری از مدل برجام در مذاکرات سازش شد


محمود عباس خواستار الگوبرداری از مدل برجام در مذاکرات سازش شد

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,محمود عباس
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه، خواستار آن شده است که برای حل و فصل مناقشه فلسطینیان و اسرائیلی‌ها، از مدلی مانند توافق هسته‌ای با ایران( برجام) الگوبرداری شود. 

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز گذشته در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، در مسکو، تأکید کرد که فلسطینیان همکاری با واشنگتن به عنوان میانجی‌گر در طرح صلح را نمی‌‌پذیرند.

 

محمود عباس گفت، تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت به این شهر اشغالی، به مثابه «سیلی» به فلسطینیان بوده است.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد، باید مکانیزم میانجی‌گری جدید جایگزین کمیته چهارگانه میانجیگری در خاورمیانه باشد، و از سوی دیگر فلسطینیان مخالفت نمی‌کنند که این مکانیزم میانجی‌گری متشکل از گروه چهارجانبه و برخی کشورها باشد و از مدلی مانند مدل دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران استفاده شود.

 

از زمانی که دونالد ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد، روابط تشکیلات خودگران فلسطین و دولت آمریکا تیره شده است.

 

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین اعلام کرد که بلافاصله با دونالد ترامپ گفت‌وگوی تلفنی داشته و با وی درباره حل و فصل مناقشه اسرائیلی‌ها و فلسطینیان گفت‌وگو کرده است.

 

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفته است که اوضاع در منطقه «دور از انتظارات کرملین است.»

 

پوتین همچنین تأکید کرده که روسیه همواره از ملت فلسطین حمایت می‌کند.

 

سفر محمود عباس به مسکو، دو هفته پس از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به روسیه صورت می‌گیرد.

 

قرار بود در ابتدا ولادیمیر پوتین در بندر سوچی پذیرای محمود عباس باشد، ولی به دلیل سانحه هوایی روز یکشنبه در روسیه که ۷۱ تن در حومه مسکو کشته شدند، او با هدف رصد کردن وضعیت در مسکو ماند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.