محاکمه دزدی که توبه شکست


محاکمه دزدی که توبه شکست

سه مجرم سابقه دار که پس از مصرف شیشه به سرقت از کارگران یک ساختمان نیمه ساز دست زده بودند، دیروز پای میز محاکمه ایستادند. یکی از آنها شش ماه قبل از قصاص رهایی یافته و دیگری پس از هشت سال، توبه شکسته بود. 

به گزارش جام‌جم، آذر امسال چهار مرد افغان به پلیس آگاهی رفتند و از دزدان قمه به دست که شبانه به ساختمان نیمه ساز آنها حمله کرده و پس از کتک زدنشان، پول و گوشی‌های تلفن همراهشان را سرقت کرده بودند، شکایت کردند.

 

یکی از آنها به ماموران گفت: من و سه کارگر دیگر از مدتی پیش در ساختمان نیمه ساز کار می‌کردیم. آن شب خوابیده بودیم که سه مرد قمه به دست مقابل در آمدند. آنها با لگد در را شکستند و وارد شدند. سپس ما را کتک زدند و با تهدید قمه، گوشی‌های تلفن همراه و چهار میلیون تومان پول نقدی را که همراه داشتیم، سرقت کردند. یکی از مردان خشن را می‌شناسم. او را مدتی قبل حوالی ساختمان نیمه ساز دیده بودم.

 

به دنبال اطلاعاتی که این مرد به پلیس داد یکی از مجرمان سابقه‌دار ردیابی و بازداشت شد. افشین ۳۹ساله جرمش را گردن گرفت و دو دوست دیگرش را نیز لو داد. به این ترتیب متهمان دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی توکلی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند.

 

در ابتدای این جلسه شاکیان به تشریح ماجرا پرداختند و برای سه متهم اشد مجازات درخواست کردند.

 

سپس افشین که هفت فقره سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد، روبه روی قضات ایستاد و گفت: من و دوستانم از مردان افغان سرقت نکردیم آنها مدتی قبل ۱۹ گرم شیشه از ما خریده بودند، اما پولش را نمی‌دادند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم شبانه به ساختمان نیمه ساز برویم و پولمان را از آنها پس بگیریم.

 

دومین متهم عبدا… ۳۷ ساله بود که به دفاع پرداخت. وی گفت: ۱۴ سال قبل به خاطر مسائل ناموسی دست به قتل زدم. ۱۳ سال در زندان ماندم تا این که بالاخره با تلاش زیاد توانستم رضایت اولیای دم را جلب کنم. شش ماه بود از زندان آزاد شده بودم. آن شب من و دوستانم در خانه افشین مهمان بودیم که پس از مصرف شیشه افشین پیشنهاد سرقت را مطرح کرد. او قمه به دستمان داد و ما را به ساختمان نیمه ساز برد. قبول دارم مردان افغان را کتک زدیم، اما فقط گوشی‌های تلفن همراه آنها را دزدیدیم پولی از آنها سرقت نکردیم.

 

سومین متهم که اکبر نام دارد هم گفت: به خاطر سرقت شش سال در زندان بودم، اما توبه کردم. هشت سال زندگی آبرومندی داشتم و هیچ جرمی مرتکب نشدم تا این که آن شب به خانه افشین رفتم. حرف‌ های او بار دیگر مرا وسوسه کرد در سرقت با آنها همراه شوم. من پشیمانم. اشتباه کردم که توبه ام را شکستم.

 

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.