ماموریت جدید ناسا اعلام شد/ مطالعه آغاز و تکامل جهان


ماموریت جدید ناسا اعلام شد/ مطالعه آغاز و تکامل جهان

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,  ماموریت جدید ناسا
ناسا قصد دارد در جدیدترین ماموریت خود آغاز و تکامل جهان را مطالعه کند. این ماموریت بیش از ۳۰۰ میلیون کهکشان در مسافت های مختلف را بررسی می کند. 

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، ناسا جدیدترین ماموریت فضایی خود را اعلام کرد. این ماموریت (SPHEREx)نام گرفته است. این ماموریت دوساله برای مطالعه  آغاز و تحول جهان انجام می شود تا مشخص شود چه میزان عناصر  مشترک حیاتی در کهکشان راه شیری وجود دارد.

 

برای این منظور فضاپیمای مذکور آسمان را با نور مادون قرمز رصد می کند تا جستجویی درباره مواد تشکیل دهنده حیات در کهکشان راه شیری انجام دهد و تا ۱۰ میلیارد سال قبل را بررسی کند. فناوری که برای ساخت SPHEREx به کار گرفته شده قبلا در ماهواره ها و فضاپیماهای اسالی به مریخ استفاده شده است.

 

قرار است این فضاپیما در ۲۰۲۳ به آسمان پرتاب شود. به غیر از هزینه های پرتاب، ۲۴۲ میلیون دلار بودجه برای این ماموریت تعیین شده است.

 

ماموریت SPHEREx بیش از ۳۰۰ میلیون کهکشان در مسافت های مختلف را بررسی می کند و از سوی دیگر  ۱۰۰ میلیون ستاره در کهکشان راه شیری را با دقت و جزئیات بیشتری مطالعه کند. این فضاپیما طی ماموریت هر ۶ ماه یک بار یک تحقیق در سراسر آسمان انجام می دهد و به این ترتیب تا پایان ماموریت تمام آسمان را بررسی کرده است.

 

SPHEREx هنگام انجام این ماموریت وجود مولکول های ارگانیک و آب در مناطق تولد ستارگان را بررسی می کند. این مناطق و دیسک های اطراف ستارگان به ایجاد سیارات جدید کمک می کنند و احتمالا به ایجاد اجزای حیات نیز کمک می کنند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *