ماسکهای بهاری مناسب مو


ماسکهای بهاری مناسب مو

بهترین ماسک مو

فصل بهار بهترین زمان برای جوان سازی و رطوبت بخشیدن به موهای سرتان است‎

 

فصل بهار فصل تازگی و طراوت است و هر چیزی در طبیعت جان تازه ای می گیرد. بنابراین، این فصل بهترین زمان برای جوان سازی و رطوبت بخشیدن به موهای سرتان است. بدین منظور، در این مقاله، یکسری از ماسک های کاملا طبیعی و خانگی معرفی شده که در ایجاد درخشندگی، طراوت و استحکام موی سر شما بسیار موثر است.

 

ماسک موز، مناسب تغذیه موها

مواد لازم برای تهیه این ماسک شامل یک عدد موز، یک عدد زرده تخم مرغ و ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون کاملا طبیعی می باشد. ابتدا موز را قطعه قطعه یا مخلوط کرده و سپس آن را از یک صافی بگذرانید تا کاملا صاف و یکدست شود. بعد به آن زرده تخم مرغ و روغن زیتون اضافه نموده و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. اگر مشاهده کردید که ماسک آماده شده به اندازه تمام موی سرتان نیست، می توانید مواد تشکیل دهنده را دو برابر و یا سه برابر کنید. سپس، ماسک را به موهای خود از ریشه تا انتها، بمالید و آن را با یک کلاه حمام به مدت ۲۰ دقیقه و یا برای کسب نتیجه مطلوب تر، به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، پوشانده و به حال خود رها سازید. در نهایت، موهای تان را با آب گرم، شامپو و مرطوب کننده کاملا بشویید.

 

ماسک حاوی ویتامین مناسب درخشندگی و استحکام موها 

مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارتند از: یک کپسول ژل ویتامین A، یک کپسول ویتامین B کمپلکس، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اصل و یک عدد زرده تخم مرغ. ابتدا، کپسول های حاوی ژل ویتامین های A و B را در یک کاسه تخلیه کرده و به آن روغن زیتون و زرده تخم مرغ را بیفزایید. سپس، مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و ماسک حاصل را به موهای خود بمالید. بعد از آن، موهای خود را با یک کلاه حمام پوشانده و آن را به مدت ۲ ساعت به حال خود رها سازید. سپس سرتان را با شامپو و حالت دهنده بشویید. بعد از چند بار مصرف این ماسک، مشاهده می کنید که موهای تان درخشان و مستحکم تر می شود.

 

ماسک گوجه فرنگی برای مقابله با ریزش مو 

ابتدا پوست یک گوجه فرنگی کال بزرگ را بگیرید. سپس، آب آن را گرفته و یا گوجه فرنگی را رنده کنید. پس از آن، ۲ قاشق غذاخوری از آب گوجه فرنگی را با ۲ قاشق غذاخوری از آب آلوئه ورا و همچنین ۲ قاشق غذاخوری عسل کاملا مخلوط نمایید. بعد، مواد حاصل را از ریشه تا انتها به موهای سر خود مالیده و آنرا با یک کلاه حمام بپوشانید. پس از ۲ ساعت، موهای خود را با آب گرم، شامپو و حالت دهنده کاملا بشویید. در ضمن، فراموش نکنید که نباید بیش از ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک مرطوب کننده خانگی برای موهای آسیب دیده 

این ماسک بهاری برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مفید می باشد. برای تهیه آن، ۱ عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون کاملا طبیعی نیاز است. ابتدا تخم مرغ را در سرکه سیب، شکسته و سپس به آن روغن زیتون را بیفزایید. بعد از اینکه مواد را کاملا با هم مخلوط کردید، ماسک آماده شده را به موها و پوست سر خود بمالید. سپس، با یک شانه موهای تان را به صورت مورب آنقدر شانه بزنید تا مواد کاملا جذب شوند. بعد از ۱۵ دقیقه، سرتان را با شامپو و حالت دهنده بشویید. این روند را می توانید ۳ بار در هفته تکرار نمایید.

 

ماسکی تیره کننده از گزنه بهاری 

اگر موهایی بور و یا روشن دارید، می توانید از این ماسک برای تیره تر کردن رنگ آن ها استفاده کنید. برای این کار به ۲ قاشق غذاخوری گزنه دم کرده، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون کاملا طبیعی و یک عدد تخم مرغ نیاز دارید. ابتدا تخم مرغ ها را شکسته و به آن روغن زیتون و گزنه دم کرده را اضافه نمایید. مواد را کاملا هم بزنید تا ماسک بدست آید. سپس، آن را به موهای خود زده و روی آن را با کلاه حمام بپوشانید. پس از ۳۰ دقیقه، موهای تان را طبق روال معمول بشویید. البته به جای این ماسک، می توانید فقط از دمنوش گزنه استفاده کنید. نصف فنجان از گزنه خشک شده ( معادل ۲ قاشق غذاخوری گیاه گزنه تازه ) را در یک کاسه آب جوش ریخته و به آن اجازه دهید تا سرد شود. سپس، بعد از شستن موها با شامپو و مرطوب کننده، موهای تان را با دمنوش سرد شده دوباره بشویید.

 

ماسک عسل برای درخشانی موها 

با این ماسک می توانید موهای خود را بسیار درخشان تر از قبل کنید. به ویژه اگر موهایی روشن و یا بور دارید، این ماسک می تواند طراوت و درخشندگی بیشتری به آنها ببخشد. بنابراین، ۲ قاشق غذاخوری عسل را با آب یک عدد لیموترش تازه، مخلوط کنید. به طوری که عسل کاملا حل شود. سپس، ماسک را به موها بمالید و با یک شانه، موهای تان را به صورت مورب کاملا شانه بزنید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، آنها را با شامپو و نرم کننده بشویید.

 

ماسک روغنی برای درمان موخوره 

موخوره را می توان با ماسکی که از روغن آووکادو و یا روغن نارگیل و همچنین عسل تهیه شده است، کاملا برطرف ساخت. در ضمن، این ماسک می تواند موهای تان را درخشان کرده و انعطاف آنها را حفظ کند. برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری روغن آووکادو و یا روغن نارگیل را با ۱ قاشق چایخوری عسل و همچنین ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب کاملا مخلوط کرده و آن را به طور یکنواخت به موهای تان بمالید. سپس، بعد از ۳۰ دقیقه، آنها را با شامپو و نرم کننده بشویید. در ضمن، اگر موهای تان بلند است، می توانید مواد تشکیل دهنده ماسک را دو برابر و یا سه برابر کنید.

 

سریع و راحت ترین ماسک بهاری مو 

این ماسک خانگی سریع و آسان آماده می شود. برای این کار، ابتدا ۱ عدد زرده تخم مرغ را با ۳ قاشق غذاخوری الکل مخلوط کرده و ماسک بدست آمده را از ریشه تا انتها، به موهای تان بمالید. بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، سرتان را با شامپو و مرطوب کننده کاملا بشویید. در ضمن، مقدار این ماسک برای موهای کوتاه مناسب است، بنابراین برای موهای بلند، آن را ۲ برابر نمایید.

 

منبع: زیباشو دات کام

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.