لیبرمن: درباره غزه با هیچ یک از کمیته‌های بین‌المللی همکاری نمی‌کنیم

لیبرمن: درباره غزه با هیچ یک از کمیته‌های بین‌المللی همکاری نمی‌کنیم

لیبرمن: درباره غزه با هیچ یک از کمیته‌های بین‌المللی همکاری نمی‌کنیم

اخبار,اخبار بین الملل,لیبرمن

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد، این رژیم درباره حوادث اخیر غزه با هیچ یک از کمیته‌های بین‌المللی همکاری نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت، اسرائیل هرگز با هیچ یک از کمیته‌های بین‌المللی که می‌خواهند درخصوص حوادث روز جمعه در مرزهای نوار غزه تحقیق کنند، همکاری نخواهد کرد.

 

روز جمعه در سالگرد «روز زمین» درگیری‌های خشونت‌باری میان ارتش رژیم صهیونیستی و تظاهرکنندگان فلسطینی در مرزهای غزه و اراضی اشغالی صورت گرفت و در اثر آن ۱۷ تن از مردم فلسطین به شهادت رسیده و حدود ۱۵۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

 

لیبرمن نسبت به درخواست‌های جناح‌های بین‌المللی و حزب چپ‌گرای اسرائیل مبنی بر تشکیل کمیته تحقیقات در مورد حوادث اخیر غزه ابراز نارضایتی کرد و افزود، تحقیقاتی انجام نخواهد شد و اسرائیل با هیچ کمیته بین‌المللی همکاری نخواهد کرد.

 

رئیس حزب چپ‌گرای صهیونیستی مرتز روز شنبه خواهان تشکیل کمیته تحقیق درخصوص حوادث غزه شد و در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه هدف قرار گرفتن گسترده فلسطینی‌ها در سالگرد «روز زمین» در مرزهای غزه و کشته و زخمی شدن چندین تن از آنها با گلوله‌های واقعی ارتش اسرائیل و به دنبال وجود شواهد و مدارک درباره تیراندازی به افراد غیرمسلح از جمله فیلم‌هایی که نشان می‌دهد از پشت به تظاهرکنندگان شلیک شده، حزب مرتز خواستار انجام تحقیقات در این باره است.

 

در همین حال، لیبرمن جنبش حماس را به استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان در رویدادهای مشابه آتی تهدید کرد و مدعی شد، ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی غزه از نیروهای حماس و خانواده‌های آنها بوده و جیره‌خوار این جنبش هستند.

 

وی در خصوص تلاش دوباره فلسطینیان برای عبور از مرزها پس از حادثه روز جمعه اظهار کرد، ارتش اسرائیل از استفاده از همه ابزارهایی که در اختیار دارد، دریغ نخواهد کرد.

 

روز جمعه ده‌ها هزار فلسطینی به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» به درخواست گروه‌های ملی فلسطین پاسخ داده و در تعدادی از پایگاه‌های نزدیک دیوار حایل میان اسرائیل و غزه و نیز در مناطق پراکنده کرانه باختری «راهپیمایی بزرگ بازگشت» را ترتیب دادند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.