لاوروف: غوطه شرقی تقریبا از وجود تروریست‌ها پاک‌سازی شده است


لاوروف: غوطه شرقی تقریبا از وجود تروریست‌ها پاک‌سازی شده است

اخبار,اخبار بین الملل,لاوروف و استفان دی‌میستورا

وزیر خارجه روسیه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه، اعلام کرد که غوطه شرقی واقع در حومه دمشق «تقریبا از لوث عناصر تروریستی پاک‌سازی شده است.»

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، روز گذشته طی کنفرانس خبری مشترک با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، تصریح کرد: «در نتیجه عملیات مبارزه با تروریست‌ها که در غوطه شرقی دمشق در آستانه تکمیل شدن است، این منطقه واقع در پایتخت سوریه تقریبا از لوث عناصر تروریستی و تندروها پاک‌سازی شده است.»

 

لاوروف گفت: «زندگی شهروندی را به این منطقه بازخواهیم گرداند؛ چرا که اکثر جنگجویان آنجا را ترک کرده‌اند.»

 

روسیه با گروه‌ شورشی «احرار الشام» در شهر «حرستا» و با گروه شورشی «فیلق الرحمن» در جنوب غوطه شرقی به توافقاتی دست یافته است که به موجب آنها، هزاران جنگجو به همراه خانواده‌هایشان این منطقه را به مقصد استان ادلب در شمال غرب سوریه ترک کرده‌اند.

 

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: «تماس‌ها با جیش‌الاسلام جریان دارد. آنها با ما تماس می‌گیرند و به ما پیام ارسال و با ما تلفنی گفت‌وگو می‌کنند. ما نیز دیدارهایی با آنها ترتیب می‌دهیم.»

 

لاوروف افزود: «شانس دستیابی به پیشرفت‌هایی در مذاکرات وجود دارد.»

 

براین اساس، دی‌میستورا، روز یکشنبه با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز دیدار کرد. طبق گفته شویگو، بیش از ۱۳۰ هزار آواره و ۱۱ هزار نفر از عناصر مسلح شورشی» از طریق گذرگاه‌های انسانی، از غوطه شرقی دمشق خارج شده‌اند.

 

سقوط شهرهای در کنترل شورشیان در غوطه شرقی، بزرگ‌ترین شکست شورشیان از زمان بیرون راندن آنها از حلب در طول هفت سال گذشته است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.