لاوروف به پامپئو: زن متهم‌شده به جاسوسی در آمریکا را آزاد کنید

لاوروف به پامپئو: زن متهم‌شده به جاسوسی در آمریکا را آزاد کنید

لاوروف به پامپئو: زن متهم‌شده به جاسوسی در آمریکا را آزاد کنید

اخبار,اخبار بین الملل,لاوروف و پامپئو

وزیر خارجه روسیه روز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خواستار آزادی یک زن ۲۹ ساله روس‌تبار شد که مقام‌های آمریکایی وی را به جاسوسی برای روسیه متهم کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، منابع خبری روز شنبه گزارش داده‌اند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره حل و فصل بحران سوریه رایزنی کرده‌اند. 

 

آمریکا و روسیه، از طرف‌های مختلفی در جنگ سوریه حمایت کرده‌اند. روسیه حامی دولت سوریه است که از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور از مارس ۲۰۱۱، در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی است. آمریکا و متحدانش در منطقه اصلی‌ترین حامیان معارضان مسلح و گروه‌های تروریستی در حال نبرد با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند.

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی از همتای آمریکایی خود خواسته یک زن روس‌تبار که در آمریکا به جاسوسی متهم شده از بازداشت آزاد شود. لاوروف گفته این زن بر اساس «اتهامات ساختگی» دستگیر شده است.

 

 اشاره لاوروف به «ماریا بوتینا» اشت که هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد به اتهام جاسوسی برای روسیه در خاک آمریکا دستگیر شده است. مقام‌های آمریکایی وی را به تلاش برای نفوذ به گروه‌های سیاسی در آمریکا به عنوان عامل دولت روسیه متهم کرده‌اند.

 

ادعاها حاکی است «بوتینا» توانسته بود با حزب جمهوری‌خواه در آمریکا رابطه برقرار کند و در تدارک برگزاری دیدارهایی میان مقام‌های آمریکایی و روسیه‌ای بوده است. این زن در دادگاه اتهامات «توطئه علیه دولت آمریکا و مامور دولت خارجی ثبت نام نکرده» را رد کرده است. 

 

در صورتی که اتهامات علیه وی در دادگاه ثابت شوند او ممکن است به تحمل حداکثر ۱۰ سال زندان محکوم شود. 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.