قیمت نفت افزایش یافت


قیمت نفت افزایش یافت

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,قیمت نفت
قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر تنش‌ها در خاورمیانه که ممکن است به اختلالاتی در عرضه منتهی شود و همچنین کاهش نگرانی‌ها نسبت به وقوع یک جنگ تجاری جهانی، افزایش یافت. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه، به ۶۵.۶۹ دلار در هر بشکه رسید.

 

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۸ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۰.۲۰ دلار در هر بشکه رسید.

 

به گفته جیمز میک، یکی از مدیران شرکت مدیریت دارایی “تورتویز”، افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت‌های نفت را بالا برده است. بزرگ‌ترین ریسک در حال حاضر احتمال وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. عامل مثبت دیگر در افزایش قیمت‌ها، تاکید اعضای اوپک نظیر عربستان و روسیه بر تمدید مدت‌زمان توافق کاهش تولید است.

 

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است روز گذشته از توافق این سازمان برای کاهش تولید نفت حمایت کرد.

 

اوپک به همراه شماری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه توافق کاهش تولید را از ابتدای سال ۲۰۱۷ با هدف تقویت قیمت‌ها آغاز کردند و قرار است این توافق تا پایان امسال ادامه پیدا کند و اخیرا حمایت‌هایی از جانب عربستان برای ادامه محدودیت عرضه در سال ۲۰۱۹ صورت گرفته است.

 

براساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از قیمت‌های نفت حمایت کرد امیدواری نسبت به مذاکرات پشت صحنه میان آمریکا و چین بود که ممکن است از به راه افتادن جنگ تجاری میان دو قدرت اقتصادی جهان جلوگیری کند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.