قیمت لوازم خانگی ارزان نمی‌شود/ رکود به ضرر همه است

قیمت لوازم خانگی ارزان نمی‌شود/ رکود به ضرر همه است

قیمت لوازم خانگی ارزان نمی‌شود/ رکود به ضرر همه است

اخبار,اخبار اقتصادی,لوازم خانگی

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: شرایط گرانی لوازم خانگی هم برای تولیدکننده، هم مصرف کننده و هم فروشنده سخت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص دلایل تحقق نیافتن وعده کاهش قیمت لوازم خانگی تصریح کرد: مواد اولیه تولید در حوزه لوازم خانگی به طور متوسط ۲۰۰ درصد افزایش یافته است به طور مثال آلومینیونم آلیاژی ۱۴۴ درصد، مس ۱۳۵ درصد، استیل ۲۴۸ درصد و برنج فلزی ۹۲ درصد افزایش قیمت داشته اند.

 

وی گفت: ارز سامانه نیما در تولید لوازم خانگی برای تهیه مواد اولیه و قطعات با بیش از ۸ هزار تومان عرضه می‌شود. 

 

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه افزایش تولید باعث کاهش قیمت نشده است، افزود: تولید تابع شرایط است.

 

این مقام مسئول گفت: افزایش قیمت در بازار ناشی از افزایش قیمت تولید کنندگان نبود.

 

وی ادامه داد: اگر تولید کننده داخلی در شرایط افزایش نرخ ارز و مواد اولیه، کاهش تولید و افزایش هزینه‌های سربار، کالای تولیدی را ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داده نمی‌توان گفت گران فروشی کرده است.

 

غزنوی تصریح کرد: گفته می‌شود در این شرایط کشش بازار برای گرانی وجود ندارد، اما شرایط کاهش قیمت هم فراهم نیست و این اوضاع هم برای تولیدکننده هم مصرف کننده و هم فروشنده سخت است.

 

در ادامه برنامه طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: در حضور قبلی من در این برنامه اعلام شد که ۴ تولیدکننده داخلی، ۲۰ درصد قیمت‌های خود را کاهش دادند، اما با مخالفت برخی تولید کنندگان دیگر مواجه شده اند.

 

وی با بیان اینکه انبار‌های تولید کنندگان پر از کالا است، گفت: تولید کنندگان مجبورند به صورت قسطی و شرایطی کالای خود را بفروشند.

 

طحان‌پور با بیان اینکه در ۷ ماه امسال تولید کنندگان بیشترین سود را کرده اند، گفت: خود دولت گران فروشی می‌کند.

 

وی تاکید کرد: مردم پول آنچنانی برای خرید لوازم خانگی گران در این شرایط ندارند و ادامه روند با این شرایط منجر به تعطیلی بخش تولید و بیکاری کارگران می‌شود.

 

وی افزود: رکود موجود در بازار به دلیل گرانی کالا است و نه گران فروشی فروشندگان و در واقع خود دولت گران فروشی می کند.

 

بر اساس این گزارش عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده در ارتباط تلفنی گفت: امسال ۳۰۰ درصد لوازم خانگی بطور چراغ خاموش افزایش قیمت داشته است و با وجودی که کاهش ۱۰ درصدی قیمت با تبلیغ گسترده اعلام شد اما خبری از اجرای آن نیست.

 

محمدی با بیان اینکه ارز نیمایی از ثبات بیشتری برخوردار است، گفت: در بحث قیمت سه عامل هزینه سرانه، دستمزد و قیمت مواد اولیه در قیمت محصول تاثیر گذار است. قیمت مواد اولیه افزایش یافته اما دو عامل بعدی تغییری نکرده که شاهد افزایش قیمت های کنونی در لوازم خانگی باشیم.

 

محمدی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها کشش خرید بازار را کاهش می‌دهد، افزود: افزایش قیمت کالاهای داخلی در برخی موارد آنچنان زیاد بوده که جنس خارجی با هزینه حمل و نقل، واسطه و تعرفه گری باز هم از تولید داخلی ارزانتر شده است.

 


کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.