قیمت خودرو همچنان پرواز می‌کند؟

قیمت خودرو همچنان پرواز می‌کند؟

قیمت خودرو همچنان پرواز می‌کند؟

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  قیمت خودرو
مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران خودرو خراسان رضوی گفت: شرایط فروش خودروهای تولید شده شرکت ایران خودرو در تهران تعیین می‌شود، اما قیمت‌گذاری خودروها توسط دولت مشخص می‌شود. 

بیژن زاهدی‌فرد در گفت‌وگو با  ایسنا، در رابطه با تأثیر تحریم‌های اخیر بر صنعت خودروسازی و تولیدات آن، اظهار کرد: تحریم‌ها در زمینه تولید خودرو بی‌تأثیر نبوده است. ما در گذشته نیز این شرایط را تجربه کرده‌ایم، بنابراین بایستی تلاش کنیم تدابیری درنظر گرفته شود تا بتوان به تدریج این شرایط را کنترل کرد.

 

وی در رابطه به عدم تولید برخی از قطعات خودروهای داخلی در کشور افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا عمدتا برخی از قطعات استاندارد تولیدات خودرو به وسیله کشوری خاص تولید می‌شود. به دلیل اینکه باید یا در تولید تیراژ بالایی داشته یا اینکه تکنولوژی بالایی برای ساخت این قطعات در کشور باشد، گفتنی است که این شرایط در همه صنایع کشور چون پتروشیمی، نفت و … وجود دارد.

 

مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران خودرو خراسان رضوی ادامه داد: این قطعات به صورت استاندارد در برخی از کشورهای دنیا تولید می‌شود. برای نمونه قطعه بلبرینگ در کل کشورهای خاورمیانه پیدا نمی‌شود؛ چراکه باید یک استاندارد خاصی برای تولید این قطعه وجود داشته باشد و از سویی دیگر با یک تیراژ بسیار بالا تولید شود تا برای کشور تولیدکننده از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد. بنابراین تمام کشورهای خاورمیانه همچنین ایران، این گونه قطعات را از کشور ژاپن تهیه می‌کنند.

 

زاهدی‌فرد در زمینه احتمال افزایش قیمت خودروها توضیح داد: باید توجه داشت که شرایط فروش خودروهای تولید شده شرکت ایران خودرو در تهران تعیین می‌شود، اما قیمت‌گذاری خودروها توسط دولت مشخص می‌شود. بنابراین ما تنها تولیدکننده هستیم و خودرو را تولید و عرضه می‌کنیم و اینکه خودرو با چه قیمتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد مربوط به سیاست و تصمیم‌های دولت است.         

 

وی در زمینه سیاست‌های شرکت‌ ایران خودرو در راستای جذب دانشجویان نخبه خاطرنشان کرد:  مدیرعامل شرکت ایران خودرو در ارتباط با دانشجویان نخبه کشوری دستوری داده، مبتنی بر اینکه در هر جای کشوری دانشجوی نخبه‌ای وجود داشته باشد و می‌توانند با ما همکاری کنند به استخدام شرکت ایران خودرو درمی‌آیند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.