قیمت‌ نفت افزایش یافت


قیمت‌ نفت افزایش یافت

  اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی , قیمت‌ نفت
قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی با انتشار گزارشی مبنی بر این که ذخایر انبارهای نفت آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است، بالا رفت. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه با انتشار گزارشی مبنی بر این که ذخایر انبارهای نفت آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است، بالا رفت. همچنین تحلیل‌گران اخطار دادند که اوج گرفتن تولید آمریکا و افت فصلی در میزان تقاضا، به زودی بر قیمت نفت فشار وارد خواهد کرد.

 

در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران روز چهارشنبه، قیمت نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت خام، با ۵۸ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود، به بشکه‌ای ۶۷.۴۴ دلار رسید.

 

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، برای هر بشکه به ۶۳.۸۸ دلار رسید که ۴۹ سنت یا ۰.۸ درصد از قیمت بسته شده قبلی آن بالاتر است.

 

بازار با گزارش موسسه سوخت آمریکا (ای‌پی‌آی) در روز سه‌شنبه تقویت شد. این  گزارش نشان می‌داد که از میزان ذخایر نفت خام آمریکا ۱.۱ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲ فوریه، کم شده است و میزان کل ذخایر به ۴۱۸.۴ میلیون بشکه رسیده است.

 

این درحالی است که تحلیل‌گران اخطار می‌دهند در پایان فصل زمستان نیم‌کره شمالی و آغاز عملیات تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها، تقاضا برای نفت کاهش می‌یابد.

 

از سوی دیگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که انتظار دارد در سال ۲۰۱۸ متوسط تولید نفت روزانه آمریکا به ۱۰.۵۹ میلیون بشکه افزایش یابد و سپس در سال ۲۰۱۹ به ۱۱.۱۸ میلیون بشکه در روز برسد

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.