قرعه سخت ایران در جام جهانی و تدارکات خاص برای تیم ملی/ نگرانی‌ها از آینده تیم ملی با کی‌روش


قرعه سخت ایران در جام جهانی و تدارکات خاص برای تیم ملی/ نگرانی‌ها از آینده تیم ملی با کی‌روش

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال در سال ۹۶، یکی از موفق‌ترین تیم‌های ورزشی بود و علاوه بر صعود به جام جهانی برای دومین بار پیاپی، رکوردهای مختلفی را از جمله در کتاب گینس به ثبت رساند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران تحت رهبری کارلوس کی‌روش توانست دومین صعود خود به جام جهانی را تجربه کند و تاریخ‌ساز شود و بهترین اتفاق فوتبالی را در سال ۹۶ رقم بزند.

 

* صعود به جام جهانی برای دومین مرتبه متوالی

سال ۹۶ برای تیم ملی از نخستین روزهای فروردین شروع شد. تیم ملی ایران توانست در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر را با تک گل مهدی طارمی در دوحه شکست دهد و چند روز بعد در تهران نیز چین را باز هم با گلزنی طارمی از پیش رو برداشت.

 

پیروزی برابر قطر و چین، تیم ملی را در آستانه صعود به جام جهانی قرار داد و ایران با شکست دادن ازبکستان در خرداد ماه، مجوز صعود به جام جهانی را به عنوان دومین تیم به دست آورد.

 

با صعود ایران به جام جهانی، دو دیدار بعدی ایران برابر کره جنوبی و سوریه تشریفاتی شد اما شاگردان کی‌روش همانند مسابقات قبلی خود با قدرت به میدان رفتند و با دو تساوی به کار خود پایان دادند.

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی فوتبال ایران

 

*هم‌گروهی با اسپانیا، پرتغال و مراکش

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در تاریخ ۱۲ آذر ماه برگزار شد و یوزهای ایرانی با کمی بدشانسی در گروه مرگ یعنی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شد تا کار تیم ملی برای صعود به دور دوم جام جهانی سخت‌تر شود.

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی فوتبال ایران

 

* صدرنشینی مطلق در رده‌بندی آسیا

ملی پوشان ایران با نتایج باثبات خود، کماکان در صدر رده بندی آسیا قرار گرفتند و در آبان ۹۶ از سه سال صدرنشینی متوالی در آسیا عبور کردند و در این زمینه هم رکوردار شدند.

 

* شاگردان کی‌روش وارد گینس شدند

تیم ملی که در مرحله دوم مقدماتی از بازی با گوام گل نخورده بود، بالاخره در آخرین بازی دور سوم مقدماتی و در بازی برگشت با سوریه در تهران گل خورد و با ۱۲ بازی متوالی بدون گل خورده رکوردار شد و نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد تا یک رکورد دیگر به نام ایران ثبت شود.

 

* بازی تدارکاتی با میزبان جام جهانی

ملی‌پوشان ایران در مهر ۹۶ و در دیداری تدارکاتی در کازان به مصاف شاگردان چرچسوف رفتند و در حالی که با یک گل از این تیم پیش بودند، در نهایت تن به تساوی دادند تا از الان قدرت بالای خود را به رخ تیم‌های حاضر در جام جهانی بکشند.

 

تیم ملی همچنین در این سال دیدارهایی با مونته نگرو، پاناما، ونزوئلا، توگو و … انجام داد که در اکثر بازی‌ها به پیروزی رسید.

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی فوتبال ایران

 

* برنامه ویژه کی‌روش برای بازیکنان لیگ برتری

کی‌روش که از قدرت تیم‌های حاضر در گروه ایران با خبر بود، برنامه ویژه‌ای را برای ملی‌پوشان حاضر در لیگ برتر ایران در نظر گرفت تا این بازیکنان از نظر بدنی و ذهنی به سطح قابل انتظاری برسند. با این برنامه، بازیکنان بعد از هر مسابقه به مدت یک روز در کمپ تیم ملی حضور دارند و تمرینات ریکاوری خود را زیر نظر مربیان تیم ملی انجام می‌دهند.

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی فوتبال ایران

 

* بازی‌های تدارکاتی ایران برای جام جهانی

بعد از قرعه کشی جام جهانی، کی‌روش هفت دیدار تدارکاتی را برای آماده سازی تیم ملی در نظر گرفت که از سوم فروردین و دیدار با تونس و الجزایر شروع می‌شود و به بازی با ترکیه، یونان و لیتوانی ختم می‌شود.

 

*حضور بازیکنان با کیفیت در تیم ملی

به لطف افزایش سطح کیفی لیگ برتر و حضور بازیکنان ایرانی در اروپا، کی‌روش حدود ۴۰ بازیکن بسیار خوب در تیم ملی دارد و به زودی فهرست نهایی خود را از بین این بازیکنان مستعد و جوان انتخاب خواهد کرد تا در جام جهانی برای ایران افتخارآفرینی کنند.

 

*جدایی کی‌روش؛ شایعه یا واقعیت؟

علمکرد کی‌روش در دوران حضورش در تیم ملی، موجب علاقه مندی برخی از کشورها به جذب سرمربی تیم ملی شد اما فدراسیون فوتبال اعلام کرد که به دنبال تمدید قرارداد او است. با این حال در ماه‌های پایانی سال خبرهایی مبنی بر عقد قرارداد میان کی‌روش و ازبکستان منتشر شد که این خبر از سوی هیچ منبع رسمی تکذیب یا تایید نشد تا هواداران تیم ملی و کی‌روش نگران آینده تیم ملی بدون سرمربی پرتغالی شوند.

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی فوتبال ایران

 

امیدواری اهالی فوتبال به تیم کی‌روش

تیم ملی در حالی سال ۹۷ را آغاز می‌کند که باید برای جام جهانی آماده شود و بازی با اسپانیا، پرتغال و مراکش را تمرین می‌کند. با وجود قرعه سخت ایران، عملکرد خوب ملی‌پوشان در سال‌های اخیر امیدواری مردم برای موفقیت این تیم را افزایش داده و همه در انتظار یک تجربه خوب در روسیه هستند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.