قانونگذاران آمریکا باردیگر خواستار برخورد جدی باعربستان شدند


قانونگذاران آمریکا باردیگر خواستار برخورد جدی باعربستان شدند

اخبار,اخبار بین الملل

قانونگذاران آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بار دیگر خواستار برخورد جدی و مجازات عربستان سعودی به دلیل قتل روزنامه نگار و منتقد برجسته این کشور شدند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه آمریکا روز پنج شنبه در تلاشی مجدد برای اعمال مجازات علیه عربستان سعودی به دلیل قتل فجیع «جمال خاشقجی»، با ارائه لایحه ای به کنگره این کشور خواستار ممنوعیت فروش برخی تسلیحات به ریاض و وضع تحریمها علیه عاملان قتل این روزنامه نگار برجسته عربستانی شدند.

 

قانونگذاران دموکراتی همچون «باب منندز»، «جک رید»، «جین شاهین» و «کریس مورفی» به همراه جمهوریخواهانی از جمله «تاد یانگ»، «لیندسی گراهام» و «سوزان کالینز» این لایحه را روز هفتم فوریه و زمانی به کنگره آمریکا ارائه کردند که فردای آن (روز هشتم فوریه) آخرین مهلت برای ارائه گزارش دولت «دونالد ترامپ» به کنگره در مورد نقش «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی است.

 

لیندسی گراهام که از متحدان نزدیک ترامپ بشمار می رود، تاکنون رهبری تلاشها برای برخورد جدی با عربستان سعودی را برعهده داشته و می گوید که این حمایت دو حزبی قدرتمند را برای «وضع تحریمهای جدید» [علیه عربستان] پیش بینی می کرد.

 

وی در بیانیه ای در این خصوص گفت: «با آنکه عربستان سعودی یک متحد استراتژیک است، رفتار ولیعهد آن- به شیوه های گوناگونی- نشاندهنده بی احترامی و اهانت به روابط [دوجانبه] بوده و از نظر من وی فردی بسیار مسموم است».

 

لازم به ذکر است که ساعاتی پیش «اگنس کالامارد» سرپرست تیم تحقیقاتی و گزارشگر ویژه سازمان ملل در پرونده قتل جمال خاشقجی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «شواهد گردآوری شده توسط تیم ما در ترکیه به طور کاملاً روشن نشان می دهد که آقای خاشقجی قربانی یک قتل بی رحمانه و با قصد قبلی شده که توسط مقامات دولت عربستان سعودی برنامه ریزی و اجرا شده است».

 

افزون بر این، سرویسهای جاسوسی آمریکا نیز باور دارند ولیعهد جوان سعودی دستور این قتل را صادر کرده است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *