فیلم «رشته خیال» برنده جایزه فیلم سال شد

فیلم «رشته خیال» برنده جایزه فیلم سال شد

فیلم «رشته خیال» برنده جایزه فیلم سال شد

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم رشته خیال

فدراسیون بین‌المللی منتقدین سینما (فیپرشی) جایزه بزرگ یک سال اخیر خود را به فیلم «رشته خیال» ساخته «پل توماس اندرسون» اعطاء کرد.

به گزارش ایسنا، ۴۷۳ منتقد سینمایی از سراسر جهان با رای‌گیری جایزه بزرگ فدراسیون بین‌المللی منتقدین سینما (فیرپرشی) را از میان فیلم‌های اکران شده از تاریخ اول جولای ۲۰۱۷ تاکنون را به فیلم «رشته خیال» به کارگردانی «پل توماس اندرسون» اعطاء کردند.

«سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» به کارگردانی «مارتین مک‌دونا»، «جنگ سرد» ساخته «پاول پالیکوفسکی» برنده بهترین کارگردانی جشنواره کن و «زاما» از «لوکرشیا مارتل» سه فینالست دیگر در کنار فیلم «رشته خیال» بودند که در میان اعضای فیپرشی به رای گذاشته شدند.

قرار است «پل توماس اندرسون» جایزه خود را در جریان برگزاری جشنواره فیلم سن سباستین در کشور اسپانیا دریافت کند. وی پیش از این نیز دو بار برای فیلم‌های «خون به پا خواهد شد» (۲۰۰۸) و «مگنولیا» (۲۰۰۰) این جایزه را دریافت کرده بود و از این حیث در میان کارگردانان سینمای جهان رکورددار است.

فیلم «رشته خیال» که ظاهرا با آخرین نقش‌آفرینی «دنیل‌ دی‌لوئیس» بازیگر مطرح و پرافتخار سینمای جهان بر پرده نقره‌ای همراه بوده است درباره یک طراح فشن است که عاشق یک خدمتکار جوان با بازی «ویکی کرپس» می‌شود. این فیلم در جوایز اسکار ۲۰۱۸ در شش شاخه نامزد کسب جایزه بود.

سال گذشته «روی دیگر امید» به کارگردانی «آکی کوریسماکی» موفق به کسب جایزه بزرگ فدراسیون بین‌المللی منتقدین سینمایی (فیپرشی) شده بود.

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.