فوت سارینا در اثر سرما نبود/ مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی


فوت سارینا در اثر سرما نبود/ مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی

  اخبارحوادث,خبرهای حوادث, فوت سارینا

استاندار کرمانشاه گفت: هیچ مورد فوتی بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله‌زده نداشته ایم. 

به گزارش مهر، در پی انتشار خبری در شبکه های مجازی مبنی بر درگذشت چندنفر از اهالی مناطق زلزله‌زده به ویژه دختربچه ای به نام سارینا ذهابی بر اثر سرمازدگی، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه شخصا پیگیر این موضوع شد.

 

دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به‌ دستور بازوند استاندار این استان ماموریت یافت که صحت و سقم این موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کتد.

 

گزارشات دقیق از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان و مراکز و مراجع حوزه سلامت در تمامی مناطق زلزله زده اخذ و مورد بررسی قرار گرفت.

 

استاندار کرمانشاه پس از جمع بندی گزارشات، نتیجه را با مردم و رسانه ها در میان گذاشت و گفت: هیچ مورد فوتی بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله‌زده نداشته ایم.

 

اما نتیجه بررسی ها درباره مرگ سارینا حاکی از این است که خانواده این دختر خردسال در تاریخ ۲۷ دی ماه ۹۶ سارینا را بدون هیچگونه علائم حیاتی به بیمارستان شهدا «بانگر» سرپل ذهاب میبرند که تشخیص اولیه مرگ در اثر ایست قلبی بوده است. اما تیم پزشکی موفق می‌شوند که با احیای قلبی ریوی، علائم حیاتی سارینا را برگردانده و او را در بخش lCU بیمارستان بانگر بستری کنند.

 

سارینا روز بعد به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه اعزام ودر بخش ICU تحت مراقبت و معالجه قرار گرفت.

 

اقدامات درمانی برای زنده نگه‌داشتن این دختر خردسال متاسفانه در نهایت موثر واقع نشد و سارینا بر اثر نارسایی تنفسی از دنیا رفت.

 

رئیس بیمارستان شهدای سرپل ذهاب نیز، اخبار انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر فوت دختر بچه ۲ ساله به علت سرمازدگی را تکذیب کرد.

 

وی گفت: این دختر بچه پس از یک هفته سرماخوردگی در شرایطی توسط والدین برای مداوا به بیمارستان سرپل ذهاب مراجعه کرد که به علت عفونت شدید و سرایت آن به دیگر نقاط بدن، هیچ گونه علائم حیاتی نداشت.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.