فهرست جدید بیماریهای خاص اعلام شد


فهرست جدید بیماریهای خاص اعلام شد

اخبار,اخبار پزشکی,بیمارستان

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن خرسندی از فهرست جدید بیماران خاص گفت: مجلس بودجه جدید و مجزا در نظر بگیرد.

به گزارش تسنیم، محمد هادی ایازی با ابراز خرسندی از قرار گرفتن بیماری‌های متابولیک، ام‌اس، پروانه‌ای و اوتیسم در پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار داشت: از همکاری کمیسیون تلفیق مجلس در این زمینه سپاسگزاریم و امیدواریم شاهد پوشش دیگر بیماری‌های سخت‌درمان در گام‌های بعد باشیم.

 

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در دهه هفتاد طی یک مصوبه بیماران همودیالیزی، تالاسمی و هموفیلی تحت پوشش بیماری‌های خاص قرار گرفتند که فتح بابی در این زمینه بود.

 

وی با اشاره به بیماری‌های نقص ایمنی و متابولیک افزود: این بیماری‌ها هزینه‌های سنگین اقتصادی، روانی و اجتماعی بر خانواده‌ها، بیماران و نظام سلامت تحمیل می‌کند و از طریق پوشش بیمه ای تا حد زیادی از سنگینی بار آنها کاسته می‌شود.

 

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به این مسئله توجه کنند سهمی را که برای این امر اختصاص داده‌اند از ردیف بیماری‌های خاص و صعب‌العلاجی است که قبلا در فهرست بیماران خاص قرار داشتند و شمار آنها نیز اندک نیست. به عبارت دیگر، مصوبه مجلس بودجه موجود را میان تعداد بیشتری از افراد تقسیم می‌کند.

 

به گزارش وزارت بهداشت- ایازی گفت: مصوبه کنونی باری را از دوش بیماری‌هایی که جدیدا به فهرست افزوده شده‌اند، برمی‌دارد ولی با کاهش سهم بیماران قبلی، بار افراد و خانواده‌های دچار آن بیماری‌ها را با افزایش مواجه خواهد کرد.

 

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که برای این حمایت از بیماران جدیدی که به فهرست بیماران خاص و صعب العلاج اضافه می شوند باید بودجه مجزا و افزون بر میزان قبل در نظر گرفت تا هم از سهم بیماری‌های قبلی کم نشود و هم سهم بیماری‌های جدید کفاف درمان و مخارج‌شان را بدهد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.