فرهاد مجیدی: حتی از جام‌های استقلال مواظبت نکردند/ دوران بازی‌های کثیف تمام شده است


فرهاد مجیدی: حتی از جام‌های استقلال مواظبت نکردند/ دوران بازی‌های کثیف تمام شده است

اخبار,اخبار ورزشی,فرهاد مجیدی

۷ محبوب استقلال همچنان اعتقاد دارد ضعف مدیریتی بزرگترین مشکل سال‌های اخیر این باشگاه است.

به گزارش ورزش سه، فرهاد مجیدی، محبوب‌ترین چهره باشگاه استقلال در سالهای اخیر عادت دارد که کمتر صحبت کند. بعد از چند ماه سکوت او با یک مصاحبه پر تیتر برگشته. از انتقاد علیه مدیران گذشته مثل فتح الله زاده تا حمایت معتدل از افتخاری و البته انتقاد از جدایی شهباززاده و جباری. مجیدی درباره کمپ و ساختمان باشگاه استقلال و حتی حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال هم انتقادهایی را عنوان کرده است.

 

متن کامل مصاحبه او را در زیر می‌خوانید:

 

وضعیت استقلال را بعد از حضور شفر چطور ارزیابی می‌کنید؟

مسلما تیم از نظر روانی شرایط بهتری پیدا کرده اما فکر می‌کنم شفر با گذر زمان، آنالیز و ارزیابی بهتری نسبت به تیمهای لیگ برتر خواهد داشت. از نظر فنی انتظار و توقع بیشتری وجود دارد و استقلال باید بهتر از این شود.

 

در شرایط فعلی عملکرد کدام بازیکن استقلال را بیشتر می‌پسندید؟

همه تیم تلاش خوبی داشتند. موفقیت حسینی که جا دارد به او تبریک بگویم، نتیجه همدلی و تلاش بیشتر باتجربه‌ها و بازیکنان جوان استقلال بوده. جوانهای مستعدی که آینده خوبی خواهند داشت.

 

خیلی‌ها مشکل اصلی استقلال را در خط حمله می‌دانند. به نظر شما با حضور مهاجم خارجی روند تیم بهتر خواهد شد؟

به نظر من استقلال ایده‌آل؛ یعنی تیمی که هوادار از فوتبال آن لذت ببرد، باید با سه مهاجم بازی کند. شما به لالیگا نگاه کنید. بیشتر تیمها از سیستم ۳-۳-۴ استفاده می‌کنند. لیگ برتر ایران برای جذاب شدن باید هجومی‌تر شود. البته که کیفیت زمین، بازیکن، مربی و همه اینها شرط مهم است اما باید با هر امکانی به سمت این هدف حرکت کرد. در استقلال به نظر من نباید اجازه جدایی سجاد شهباززاده را صادر می‌کردند. مدارا با سجاد و کمی ملاحظه درباره او به نفع تیم بود. سجاد گذشته خوبی در استقلال داشت و بهتر بود باشگاه و هواداران درباره او صبوری می‌کردند. مهاجم خارجی هم گویا از طریق شخص شفر انجام شده که امیدوارم انتخاب خوبی باشد و به کار استقلال بیاید.

 

وضعیت اداره باشگاه استقلال را چطور می‌بینید؟ از نظر مدیریت همچنان اعتراض‌های فراوانی وجود دارد.

من با آقای افتخاری در ارتباط هستم. ساعتها با ایشان درباره باشگاه صحبت کردم. درباره انتقادهایی که مطرح می‌شود هم خیلی شفاف حرف زدیم و بحث کردیم. منتهی یک سئوال دارم. وضعیت مدیریت استقلال در گذشته چطور بوده؟

 

غیر از پرونده‌های مالی فیفا و آسیایی و داخلی، غیر از بدهی‌های میلیاردی، استقلال با این همه مدعی و جریانهای سهم خواهی داشته‌هایش دقیقا چیست؟ می‌گویند استقلال کمپ دارد. کدام کمپ؟ مایه خجالت است که در همین آسیا بگوییم که در دهه نود هر سال زیر ۱۵ میلیارد تیم نبستیم اما آن کمپ برای استقلال است. افسرده آور برای بازیکن و تماشاگر، چمن خراب، سازه‌های وصله پینه‌ای. محیط تمرین باید بازیکن را سر شوق بیاورد. ما چه ساختیم در کمپ استقلال که نام ناصرخان را هم روی آن گذاشتیم؟!

 

این توهین به شعور هوادار است. استقلال یک زمین تمرین استاندارد داشت جامهایش خیلی بیشتر بود. به ساختمان باشگاه استقلال نگاه کنید. ساختمانی که پولش را فدراسیون داده اما این ساختمان بد ترکیب، قیافه‌اش بیشتر از هر چیز ورشکستگی را نشان می‌دهد. در ساختمان باشگاه هیچ نشانی از تاریخ یک باشگاه هفتاد و چند ساله نمی‌بینید. یعنی با این همه پول استقلال نمی‌توانست دو طبقه ساختمان آبرومند داشته باشد؟ دانایی فرد و حجازی و مظلومی و پورحیدری آنقدر بزرگ بودند و دستآورد داشتند که لیاقتشان یک موزه زیبا در قواره نام بزرگ استقلال باشد اما موزه که هیچ، جامهای استقلال را هم درست مواظبت نکردند. چند جام استقلال در سالهای گذشته ناپدید شده؟ فرمول اقتصادی آقایان برای اداره باشگاه، اجاره دادن طبقات باشگاه بود. یادتان که نرفته؟! تنها دارایی استقلال در همه این سالها هوادارانش هستند.

 

آقای افتخاری مدیر سالمی است. نقاط ضعفی هم دارد. مثلا در ارتباط با رسانه‌ها و هواداران واقعی استقلال باید خیلی بهتر و فعال‌تر عمل کند. باید بیشتر به مردم گزارش بدهد و با هوادار رابطه صمیمانه برقرار کند. باید از کارهایی که انجام می‌دهد تصویر مناسبی به جامعه فوتبال ارائه بدهد. باید از دوستداران واقعی استقلال مشاوره بگیرد. مثلا درباره ماجرای مجتبی جباری امکانش وجود داشت که طور دیگری رفتار کنند اما حرف امثال من این است که دوران مدیر-لیدر، دوران مربی-لیدر-رسانه، دوران این بازیهای کثیف تمام شده. این روشها دیگر جواب نمی‌دهد.کار به جایی رسیده که با یکسال بازی در استقلال و دریافت پول میلیاردی، خودشان را مدعی می‌دانند!

 

بهانه منطقی خیلی از مدیران این بوده که اگر حق پخش تلویزیونی را دریافت می‌کردند، زمین تا آسمان همه چیز فرق می‌کرد. به آنها در این مورد حق نمی‌دهید؟

حق پخش تلویزیونی به ناحق داده نمی‌شود و این مهمترین و جدی‌ترین بحث تاریخ فوتبال ایران است. این مطالبه‌ای نیست که پیگیری آن را از برنامه نود توقع داشته باشیم. این را باید به یک مطالبه عمومی بین همه طرفداران فوتبال تبدیل کرد اما مدیر خوب در بی پولی هم کفایت و توانایی‌اش را نشان می‌دهد.

 

شرایط مربیگری شما چطور خواهد بود؟ در خبرها داشتیم که در بیرون از ایران در کلاسهای آ حضور داشتید.

من دیگر نیازی نمی‌بینم که درباره مدرک توضیح بدهم. چون فوتبال ایران ثابت کرده که مدرک عالی مربیگری لازم ندارد و گویا فقط برای بعضی‌ها تنها مدرک آ گرفتن فرهاد مهم شده و نه دیگران. خیالشان راحت باشد. من از ابتدای فصل آینده، با تمام مدارک لازم و کافی مربیگری در ایران را شروع خواهم کرد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.