فائزه هاشمی: از فشارهای روی روحانی خبر داریم

فائزه هاشمی: از فشارهای روی روحانی خبر داریم

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , فائزه هاشمی

فائزه هاشمی معتقد است هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد آقای روحانی در دور دوم زود است و باید بیشتر صبر کنیم. او در پاسخ به برخی انتقادها از رویکرد روحانی پس از انتخابات گفت: «ما از فشارهایی که روی آقای روحانی است، اطلاع داریم. بالاخره امورات ثابت و با یک روند پیوسته حرکت نمی‌کند، هردفعه اتفاقاتی رخ می‌دهد و دولت هم باید موضع‌گیری‌های مناسب خودش را داشته باشد. به نظر من چنین قضاوتی  فعلا زود است. هنوز زمانی از دور دوم آقای روحانی نگذشته است که بگوییم وعده‌هایش محقق نشده». او با بیان اینکه در همین مدت کوتاه فشارها بر آقای روحانی چندبرابر شده است، افزود: «این وضعیت نظر و دلخواه خود آقای روحانی نیست».

هاشمی با اشاره به موضوع سپنتا نیکنام یادآور شد: «شما به همین موضوع آقای سپنتا توجه کنید، ما کجا تا به حال چنین چیزی داشته‌ایم. این تخطی از قانون تا جایی است که حتی آقای علی لاریجانی هم  به این موضوع اعتراض می‌کند، ولی متأسفانه رسما اعلام می‌کنند که شورای نگهبان هروقت احساس کند که قانونی اشتباه است، می‌تواند در آن دست ببرد، درحالی‌که ما نه در قانون اساسی و نه جای دیگری چنین چیزی را نداریم».

تصور ما از اختیارات رئیس‌جمهوری اشتباه است

او درخصوص استفاده از زنان در دولت جدید گفت: «ما می‌دانیم که وزیر زن را نگذاشتند که معرفی کند. بالاخره ریاست‌جمهوری در کشور ما طوری نیست که همه اختیارات را داشته باشد. حتی در کشورهای توسعه‌یافته سیاسی نیز رئیس‌جمهور همه اختیارات را ندارد. می‌بینیم که در این کشورها هم مثلا یک قاضی می‌تواند حکم رئیس‌جمهور را لغو کند. بنابراین به نظر من تصور ما از اختیارات رئیس‌جمهور اشتباه است. رئیس‌جمهور در کشور ما همه کارها را نمی‌تواند انجام دهد». هاشمی با بیان اینکه من اعتقاد ندارم که آقای روحانی وعده خیلی از مسائل را داد، بلکه تصور آن ایجاد شد، اظهار کرد: «روحانی در مورد بسیاری از مسائل هم حرف نزد. ما می‌دانیم که سیستم سیاسی کشور چگونه است، بنابراین اینکه انتظار داشته باشیم رئیس‌جمهور خیلی از کارها را بتواند انجام دهد، اشتباه است. حالا بگوید یا نگوید، چه فرقی می‌کند؟»

خلأ آقای هاشمی کم‌کم خودش را نشان می‌دهد

او با بیان اینکه قضاوت در مورد بی‌وفایی و پشت‌کردن روحانی به وعده‌هایش فعلا زود است، گفت: «باید بیشتر صبر کنیم. ضمن اینکه اعتقاد دارم شرایط به‌واسطه فوت پدرم در حال تنگ‌ترشدن است. به عبارتی جناح مقابل دیگر فرد بانفوذ و تأثیرگذاری را ندارد. این روند باعث فشار به آقای روحانی خواهد شد. من معتقدم خلأ آقای هاشمی کم‌کم در حال نشان‌دادن خود است و هرچه پیش برویم بیشتر احساس می‌شود». دختر آیت‌الله هاشمی(ره) در پاسخ به سؤال دیگری در مورد محل وصیت‌نامه و دفتر گمشده پدرش گفت: «فعلا خبری ندارم». هاشمی همچنین در پاسخ به اینکه ماجرای این وصیت‌نامه و دفتر گمشده چیست، گفت: «نمی‌دانم، همه اینها حدس و گمان است».

 اخبار  سیاسی – جماران 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.