عیدی کارکنان در سال ۹۸ مشخص شد

عیدی کارکنان در سال ۹۸ مشخص شد

عیدی کارکنان در سال ۹۸ مشخص شد

اخبار,اخبار اقتصادی,عیدی کارکنان در سال ۹۸

کارکنان دولت برای سال آینده حدود یک میلیون و ۷۸ هزار تومان عیدی خواهند گرفت. البته این مبلغ قطعی نیست و باید در زمان خود به تصویب هیات وزیران برسد.

به گزارش ایسنا، دولت برای بستن لایحه بودجه سال آینده و پیش‌بینی هزینه‌ها، برآوردهایی در رابطه با انواع هزینه‌ها به ویژه حقوق و پاداش پایان سال خواهد داشت. بر این اساس در بخشنامه بودجه درصد افزایش حقوق و  میزان عیدی را پیش‌بینی و به دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌کند تا براساس آن بتواند برآوردی از هزینه‌ها داشته باشد. در ادامه نیز در زمان نهایی شدن لایحه و حتی در زمان تصویب در مجلس هریک از این اعداد و ارقام ممکن است دشستخوش تغییراتی شود.

 

این در حالی است که ضوابط بودجه سال آینده نشان می‌دهد مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) برای بودجه ۱۳۹۸، یک میلیون و ۷۸ هزار تومان پیش‌بینی شده است که باید به تصویب هیات وزیران برسد.

 

مروری بر روند پرداخت عیدی کارکنان در سال‌های اخیر از این حکایت دارد که دولت در سال ۱۳۹۰ مبلغ ۳۵۰ هزار تومان، ۱۳۹۱ مبلغ ۴۰۲ هزار تومان، ۱۳۹۲ مبلغ ۵۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۳ مبلغ ۶۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۴ مبلغ ۶۸۸ هزار تومان، ۱۳۹۵ مبلغ ۷۷۰ هزار تومان و همچنین در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۸۵۰ هزار تومان به کارکنان خود عیدی پرداخت کرده است. عیدی کارکنان برای سال جاری نیز براساس بودجه ۱۳۹۷ مبلغ ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

 مبلغ عیدی براساس میزان امتیاز و همچنین ضریب حقوق شاغلان تعیین می‌شود. براساس ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است و از سوی دیگر هیات وزیران هر ساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌کند و از ترکیب این دو، عیدی کارکنان تعیین می‌شود، ولی در نهایت در روزهای پایانی سال هیات وزیران میزان عیدی را بررسی و رقم آن را نهایی می‌کنند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.