علی توسطی: شعار درمانی و برخوردهای هیجانی جواب نمی‌دهد


علی توسطی: شعار درمانی و برخوردهای هیجانی جواب نمی‌دهد

اخبار,اخبار اقتصادی,علی توسطی

رییس پژوهشکده اقلیم شناسی از بهار کم‌بارش خبر داد و گفت: میانگین بارش کشور در بهار ۹۷ کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و از سوی دیگر در این فصل افزایش قابل توجه دما را در بخش‌های مختلف کشور تجربه خواهیم کرد.

علی توسطی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص اولویت‌های دولت در سال ۹۷ گفت: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه نقشه راه برای کشور مشخص شده که در حوزه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار دستورالعمل‌های آن مشخص و وظیفه دولت تشریح شده است.

 

وی ادامه داد: نکته مهم این است که دیگر شعار درمانی و برخوردهای هیجانی جواب نمی‌دهد امروز دیگر مدیران ما به این نتیجه رسیده‌اند که بدون بهره‌وری و کارهای پژوهشی نمی‌توان جلو رفت .

 

رییس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی و صنعتی ادامه داد: در اقتصاد امروز کشور دیگر نباید انتظار حرکت‌های انفجاری داشت و شاید فقط در حوزه کسب و کارهای نوین و استارت تاپ‌ها بتوان تحولی صورت داد هرچند در بحث مارکتینگ هم از دنیای امروز خیلی عقب هستیم.

 

توسطی تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های دولت در سال ۹۷  بازی دادن به بخش خصوصی است؛ دولت باید آن‌ها را باور داشته باشد و به آنها فضا بدهد. فردی که ده‌ها سال در یک حوزه زحمت کشیده به طور حتم بهتر از کارشناسی است که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و آمده پشت میز نشسته و در مورد آن حوزه نظر می‌دهد.

 

 وی ادامه داد: دولت بهتر است از فعالان هر حوزه‌ای در خصوص تعرفه و یا تصمیمات استراتژیک نظرخواهی کند نکته مهم این است که تا دولت نخواهد، بخش خصوصی نمی‌تواند وارد تصمیم‌گیری‌های کلان شود .

 

رییس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی و صنعتی افزود: کشور ژاپن با ۱۲۰ میلیون جمعیت تنها ۱۲۳ هزار نفر کارمند دارد در واقع وظیفه آنها به وجود آوردن فضا برای فعالیت بخش خصوصی است اما متاسفانه دولت ما انقدر بزرگ و فربه شده که دیگر جا برای فعالیت بخش خصوصی نگذاشته است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.