علیرضا فغانی: انتشار این تصاویر کوچک‌ترین اهمیتی برایم ندارد

علیرضا فغانی: انتشار این تصاویر کوچک‌ترین اهمیتی برایم ندارد

علیرضا فغانی: انتشار این تصاویر کوچک‌ترین اهمیتی برایم ندارد

اخبار,اخبار ورزشی,علیرضا فغانی و داور زن برزیلی

علیرضا فغانی در واکنش به جنجال ایجادشده در خصوص انتشار عکس‌های خوش‌وبش او با داور زن برزیلی گفت: «این موضوع و صحبت‌هایی که درباره آن می‌شود کوچک‌ترین اهمیتی برای من ندارد. به همین خاطر نیازی هم نمی‌بینم که بخواهم توضیحی درباره‌اش بدهم. هر کسی هم هر چیزی که بگوید با تمام احترام مهم نیست. تمام تمرکز من روی بازی رده بندی جام جهانی است تا ماموریت خودم را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانم.»

انتشار عکس‌های علیرضا فغانی داور بین‌المللی موفق فوتبال ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی هنگام دست دادن و خوش‌وبش با یک داور زن جنجال به راه انداخته است، آن هم در حالی که موفق‌ترین داور تاریخ فوتبال ایران در جایگاه مخصوص داوران ورزشگاه با همکاران خود سلام و احوالپرسی این‌چنینی داشته است.

 

تصاویر شکارشده از ورزشگاه و در حاشیه برگزاری بازی انگلیس- کرواسی نشان می‌دهد که فرناندا کلمبو تنها داور زن برزیلی حاضر در جام جهانی به سمت علیرضا فغانی رفت و با او که در سالیان اخیر همواره یکی از بهترین داوران فوتبال جهان بوده سلام و احوالپرسی می‌کند و حتی با فغانی عکسی به یادگار می‌گیرد.

 

بد نیست بدانید که فراناندو کلمبو از سال ۲۰۱۶ و در حاشیه‌ برگزاری مسابقات فوتبال المپیک برزیل که فینال آن را فغانی قضاوت کرد با این داور ایرانی آشنا شده است. فرناندو همسر ساندرو ریچی داور مشهور برزیلی است که از سال ۲۰۱۲ دوستی بسیار نزدیکی با علیرضا فغانی دارد.

 

داور بین‌المللی ایران در سال‌های اخیر یکی از مشهورترین داوران دنیای فوتبال بوده که عملکرد درخشان او در جام جهانی باعث شد خیلی‌ها او را اصلی‌ترین شانس قضاوت فینال قلمداد کنند اما در نهایت بازی رده‌بندی به او رسید. با این وجود داوران سایر کشورها همواره احترام ویژه‌ای برای فغانی قائل هستند. به همین ترتیب سلام و علیک و درخواست گرفتن عکس یادگاری نباید باعث ایجاد چنین حاشیه بزرگی در آستانه قضاوت بازی رده‌بندی برای تیم داوران ایران شود.

 

هم‌چنین در فرهنگ داوران خارجی سلام و احوالپرسی این‌چنینی به هیچ عنوان عیب نیست و فرناندا کلمبو هم در حضور همسر خود سلام و علیکی گرم با علیرضا فغانی داشت و به همین ترتیب بزرگ کردن این موضوع اتفاق تلخی به نظر می‌رسد. پیش از این نیز عکسی از علیرضا فغانی هنگان فرستادن بوسه در یک تماس تصویری در جایگاه ورزشگاه منتشر شد که حاشیه‌های زیادی برای این داور درست کرد و این داور بین‌المللی مجبور شد در مصاحبه با رسانه‌ها توضیح بدهد در گفت‌وگوی تصویری با دختر خودش این بوسه را فرستاده است.

 

اما تکرار انتشار چنین تصاویری این بار با سکوت فغانی روبه‌رو شد. او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در واکنش به جنجال ایجاد شده گفت: «این موضوع و صحبت‌هایی که درباره آن می‌شود کوچک‌ترین اهمیتی برای من ندارد. به همین خاطر نیازی هم نمی‌بینم که بخواهم توضیحی درباره‌اش بدهم. هر کسی هم هر چیزی که بگوید با تمام احترام مهم نیست. تمام تمرکز من روی بازی رده بندی جام جهانی است تا ماموریت خودم را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانم.»

 

فغانی درباره انتخاب خودش به عنوان داور بازی رده‌بندی جام جهانی هم گفت: «طبیعتا هدف ما این بود که با خوب داوری کردن فینال را سوت بزنیم اما نشد و داوری رده‌بندی هم افتخار بزرگی است. توجه داشته باشید که بیش از ۴۰ تیم داوری در جام حضور داشتند که آرزویشان قضاوت مسابقه آخر بود. اما همین که ما به عنوان یکی از تیم‌های داوری دو بازی نهایی انتخاب شدیم هم اتفاق خوب و بزرگی است. امیدوارم مردم و جامعه فوتبال ایران از ما راضی باشند. تمام تلاش خود را کردیم که از اعتبار داوری فوتبال کشور دفاع کنیم.»

 

فغانی در پایان گفت: «اینجا اکثر کارشناسان و داوران دیگر اعتقاد داشتند که حق ما این بود که فینال را سوت بزنیم اما فیفا تصمیم گرفت پیتانا که افتتاحیه را هم قضاوت کرد داور فینال باشد. به هر حال مهم عملکرد خوب بود که فکر می‌کنم کم‌اشتباه ظاهر شدیم و در بازی حساس رده بندی بین انگلیس و بلژیک هم با تمرکز و تلاش بیشتر کار خود را در جام جهانی به پایان می‌رسانیم.»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.