علل بارداری ناخواسته

علل بارداری ناخواسته

علل بارداری ناخواسته

راههای جلوگیریاز بارداری ناخواسته

برخی از زوجین با وجود استفاده از روش پیشگیری دچار بارداری ناخواسته می شوند

 

بیشتر زوجینی که با بارداری ناخواسته مواجه شده‌اند علت بروز این اتفاق را استفاده نکردن از وسایل پیشگیری یا شکست استفاده از این وسایل عنوان کرده‌اند. براساس تحقیقات وزارت بهداشت هنوز هم در جامعه ما تعداد زیادی از زنان از نحوه مصرف و استفاده از روشهای پیشگیری از بارداری به درستی اطلاع ندارند و همین امر موجب پایین آمدن موفقیت برنامه‌ریزی‌های لازم برای بارداری موفق میکند. برخی علل بروز بارداری ناخواسته به شرح زیر است:

استفاده نکردن از روش پیشگیری
برخی از خانمها اطمینان بیشتر از استفاده از روش طبیعی پیشگیری را دلیل استفاده نکردن از روشهای پیشگیری عنوان میکنند و برخی هم مشکلات اعصاب و سایر عوارض استفاده از این روش‌ها را دلیل استفاده نکردن از این روش میدانند.

شکست روشهای پیشگیری
برخی از زوجین با وجود استفاده صحیح از روش پیشگیری دچار بارداری ناخواسته شدند و چون از استفاده درست از روش مطمئن بودند از روشهای اورژانسی دیگر را به کار نبرده‌اند.

استفاده هم زمان از داروهای دیگر
گاهی اوقات تداخل دارویی مانع از اثر روش استفاده در بارداری میشود. دیده شده است که استفاده همزمان از قرص LD و تزریق آمپول ویتامین D میتواند اثر دارو را از بین برده و باعث شکست در روش پیشگیری شود.

 راههای جلوگیریاز بارداری ناخواسته

استفاده نادرست از قرص های پیشگیری احتمال بارداری ناخواسته را بالا می‌برد

 
استفاده نادرست از روش پیشگیری
در بسیاری از موارد زوجین از روش پیشگیری انتخابی درست استفاده نمی‌کند و همین منجر به بارداری ناخواسته می‌شود. دیده شده بسیاری از خانمها در زمان استفاده از قرصهای ضد بارداری دچار اشتباه در زمان یا دوز مصرف میشوند و همین عامل مهم آنها را به سوی بارداری ناخواسته پیش می‌برد.

استفاده نادرست از روش اورژانس پیشگیری
خیلی از زوجین به دلیل اطمینان از استفاده درست از روشهایی که برای پیشگیری از بارداری به کار می‌برند هیچگاه اطلاعاتی درباره روشهای اورژانسی کسب نمیکنند و به همین دلیل زمانی که نیاز به استفاده از آن پیدا میکنند درست نمیدانند که چه مقدار و چه زمان از این داروها باید مصرف کنند.

بی‌اطلاعی از نحوه برخورد با فراموشی مصرف قرص
برخی اوقات خانم‌ها به دلیل مشغله زندگی قرص‌هایی را که باید روزانه مصرف میکردند فراموش میکنند و از سوی دیگر نمیدانند چطور باید دوباره از این قرصها استفاده کنند. همین استفاده نادرست از روشهایی پیشگیری احتمال بارداری ناخواسته را بالا می‌برد. داشتن مشاوره درست تنظیم خانواده و آگاهی در اولین نوبت استفاده از روش پیشگیری انتخابی بدون شک در کاهش استفاده نادرست از روش و در نتیجه بروز بارداری ناخواسته اثر دارد.

منبع: niniban.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.