علت فرورفتن ناخن در گوشت‌پا


علت فرورفتن ناخن در گوشت‌پا

اخبار,اخبار پزشکی,ناخن در گوشت‌ پا

استفاده از کفش نامناسب، تنگ، باریک و پاشنه بلند به خصوص در مدت زمان طولانی سبب فرورفتن ناخن در گوشت‌پا می‌شود، همچنین وجود ضربه به پا یا ناخن‌ها نیز سبب به وجود آمدن این مشکل خواهد شد.

یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه کوتاه کردن ناخن به صورت دایره‌ای و هلالی سبب فرورفتن صفحه ناخن در گوشت‌پا می‌شود، گفت: بهترین راه جهت درمان و پیشگیری از فرورفتن ناخن در گوشت به خصوص شصت‌پا استفاده از کفش جلو پهن است.

 

دکتر سید مهدی طبایی درباره دلیل فرورفتن ناخن در گوشت پا اظهار کرد: در برخی از افراد کنارهای ناخن به مرور زمان سبب فرورفتن صفحه ناخن در کنار بستر ناخن و گوشت‌پا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه وجود این عارضه در گوشت‌پا عوامل مختلفی دارد، افزود: استفاده از کفش نامناسب، تنگ، باریک و پاشنه بلند به خصوص در مدت زمان طولانی سبب فرورفتن ناخن در گوشت‌پا می‌شود، همچنین وجود ضربه به پا یا ناخن‌ها نیز سبب به وجود آمدن این مشکل خواهد شد.

 

این عضوهیئت علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: اصلاح نامناسب یا کوتاه کردن ناخن به صورت دایره‌‌ای و هلالی سبب فرورفتن ناخن در گوشت می‌شود درحالی که برای پیشگیری از این مشکل باید ناخن‌ها به صورت چهار‌گوش گرفته شوند.

 

طبایی با تاکید بر اینکه بهترین راه جهت درمان و پیشگیری از فرورفتن ناخن در گوشت به خصوص شصت‌پا استفاده از کفش مناسب و جلو پهن است، گفت: افراد باید به خاطر داشته باشند که به هیچ عنوان ناخن‌های خود و کودکانشان را از ته کوتاه نکنند و انتهای ناخن را آزاد گذارند تا این مشکل به وجود نیاید و یا در موارد خفیف بهبود یابد.

 

وی عنوان کرد: در برخی مواد فرورفتن ناخن در گوشت ژنتیکی است و در افرادی که فرورفتن ناخن در شصت‌پا آنها بسیار شدید بوده و سبب التهاب شده پزشک برای آنها آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند و اگر بهبود نیافت در نهایت جراحی سرپایی برای خارج شدن ناخن فرورفته در گوشت‌پا یعنی قسمت معیوب شده انجام می‌شود اما بهترین روش، پیشگیری از این مشکل است چراکه که با عمل جراحی فرد حالت طبیعی ناخن خود را از دست می‌دهد.

 

طبنا

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.