علت درد لگن در زنان


علت درد لگن در زنان

درد لگن,علت درد لگن,علل درد لگن

ابتلا به بیماریهای مقاربتی همچون سوزاک و کلامیدیا می توانند باعث بروز دردهای لگنی شوند

 

 دردهای ناشی از بیماریهای مقاربتی
ابتلا به بیماریهای مقاربتی همچون سوزاک و کلامیدیا می توانند باعث بروز دردهای لگنی در انسان شوند. در صورتی که هر یک از علائم زیر را مشاهده نمودید حتماً به پزشک زنان مراجعه نمائید:

– درد یا سوزش حین ادرار
– خونریزی در زمانهای غیر از قاعدگی
– ترشح های غیر طبیعی از واژن

ابتلا به کیست تخمدان
در مواردی که حین تخمک گذاری، فولیکول موجود در تخمدان تخمک خود را آزاد نکند و از مایع پر شود، کیست تخمدانی ایجاد می شود. در بیشتر موارد وجود کیست های تخمدانی در انسان بی ضرر می باشد و به خودی خود از بین می رود.

 البته کیست تخمدان می تواند باعث ایجاد درد در ناحیه ی لگن شود و همچنین علائمی همچون نفخ و تورم داشته باشد.

اندومتریوز
گاهی بافت رحمی در خارج از رحم همچون لوله های رحمی، روده و یا مثانه رشد می نماید این بافتها هنگام قاعدگی دچار ریزش می شوند و راهی برای خارج شدن ندارند. در نتیجه همراه با درد خواهد بود.در بیشتر موارد بی خطر است و تحمل درد برای بیمار سخت است. استفاده از مسکن ها، قرص های ضد بارداری، جراحی و گاهی خارج کردن رحم می توانند به درمان آن کمک نمایند. بلوک اعصاب سمپاتیک لگن نیز راه دیگری برای درمان آن می باشد. بلوک اعصاب سمپاتیک توسط پزشک متخصص درد انجام می شود.

عفونت ادراری
در صورتی که حین ادرار کردن احساس سوزش می نمائید و یا پس از دفع ادرار احساس می کنید که مثانه تان کاملاً خالی نشده است می تواند نشانگر ابتلا به عفونت ادراری در شما باشد. در این صورت حتما به پزشک مراجعه نمائید. داشتن سنگ کلیه نیز علت دیگری برای بروز دردهای لگنی است. سنگ کلیه دارای علائمی همچون التهاب لگن، درد در ناحیه ی پهلوها و دفع ادرار صورتی رنگ است.

منبع:drhame.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.