عفو بین‌الملل: اصلاحات بن‌ سلمان بر تعرض به حقوق بشر سرپوش نمی‌گذارد


عفو بین‌الملل: اصلاحات بن‌ سلمان بر تعرض به حقوق بشر سرپوش نمی‌گذارد

  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,محمد بن سلمان
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: از زمانی که محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان رسیده است، مسئولان این کشور روند اقدامات علیه مخالفان را تشدید کرده‌اند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از رأی‌الیوم، کاتیا رو، مسئول آزادی‌های عمومی و فردی در سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان از انجام اصلاحاتی خبر داد که هدف از آن مشارکت در به‌روز کردن کشور و باز کردن فضای آن بود و نمادین‌ترین نمونه برای ما، دادن مجوز به زنان برای رانندگی است.

 

وی افزود: نباید نقض‌های خطرناک حقوق بشر که در عربستان صورت می‌گیرد و به صورت سرکوبی شدید علیه جامعه مدنی اعمال می‌شود، از دیدگان پنهان بماند؛ چراکه مخالفان سیاسی و مدافعان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران در عربستان هدف قرار گرفته و برای آنکه ساکت بمانند، مورد هجمه‌ قرار می‌گیرند.

 

وی به تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم به جای قانون سال ۲۰۱۴ اشاره کرد و گفت: این قانون دامنه وسیع‌تری را برای سرکوب جامعه مدنی فراهم می‌کند؛ به گونه‌ای که بسیاری از سازمان‌ها از فعالیت بازداشته شده و اعضای آنها به زندان انداخته شده‌اند و اتهامات واهی علیه آنها مطرح شده است.

 

این مسئول سازمان عفو بین‌الملل خاطرنشان کرد: در عربستان صحبت‌هایی درمورد به روز کردن کشور مطرح می‌شود اما این واقعیت نیز در عالم واقع وجود دارد که هر صدای مخالفی در این کشور مسکوت گذاشته می‌شود.

 

در همین حال، نینا والش، مسئول بخش درگیری‌های مسلحانه در سازمان عفو بین‌الملل در مورد تجاوزهای صورت گرفته توسط عربستان در جنگ علیه یمن گفت: غیر نظامیان بهای سنگینی را به دلیل جنگ در یمن می‌پردازند. این فاجعه از اوضاع حقوقی و انسانی پا فراتر گذاشته و محاصره هوایی و دریایی توسط عربستان علیه یمن اعمال می‌شود.

 

وی گفت: تا به این لحظه تحقیقات میدانی ما نشان داده که سلاح‌های ساخت آمریکا، انگلیس و برزیل در یمن مورد استفاده قرار گرفته و این امر مانع از این نمی‌شود که نگوییم از سلاح‌های فرانسوی در جنایت‌های جنگی در یمن استفاده نشده باشد. فرانسه باید فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند و این چیزی است که ما خواهان آن هستیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.