عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: مشکل مردم تهران بلیت هزار تومانی مترو نیست


عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: مشکل مردم تهران بلیت هزار تومانی مترو نیست

اخبار,اخبار اجتماعی,محمد علیخانی

با تصویب اعضای شورای شهر تهران قیمت بلیت مترو برای سال آینده با ۲۵ درصد افزایش به هزار تومان خواهد رسید، افزایشی که نه تنها با تورم همخوانی ندارد بلکه در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است. با این وجود محمد علیخانی عضور شورای شهر تهران می‌گوید: «مشکل مردم تهران نبود واگن و ازدحام داخل واگن‌ها است نه قیمت هزار تومانی بلیت مترو.»

اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی قیمت مترو را در روزهای آینده بررسی می‌کنند. با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد آنها با این پیشنهاد مخالف باشند انتظار می‌رود قیمت بلیت مترو برای سال آینده تا هزار تومان افزایش پیدا کند؛ موضوعی که انتقادهایی را در پی داشته و برخی آن را خلاف اهدافی چون تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی می‌دانند، اما محمد علیخانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به اعتمادآنلاین می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم در حال حاضر مشکل مردم بلیت هزارتومانی مترو باشد، آن هم در دوره و زمانه‌ای که هزینه‌ها اینقدر بالا است و هزار تومان رقم چندان بالایی نیست.»

 

او ادامه می‌دهد: «مشکل واقعی مردم تهران در حال حاضر عدم دسترسی مناسب به مترو و ازدحام فوق‌العاده زیاد مترو در اثر نبود واگن کافی است. برای رفع این مشکلات باید هزینه کرد و هزینه این اقدامات هم باید از یک راهی تأمین شود، نمی‌شود که مترو را تعطیل کنیم.»

 

علیخانی اضافه می‌کند: «در روزهایی که در تهران برف سنگین بارید شاهد بودیم که چطور مردم در فرودگاه امام خمینی اسیر شدند و حتی تاکسیران‌ها قیمت رساندن آنها به شهر را تا یک میلیون تومان بالا بردند. اگر ما به اندازه کافی واگن داشتیم و به جای یک قطار چند قطار در خط فرودگاه امام تردد می‌کرد شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم. این‌ها مشکلات واقعی مردم تهران است، نه قیمت هزار تومانی بلیت مترو.»

 

برخی از اعضای شورای شهر تهران در دوره گذشته شهرداری تهران به وضوح اعلام می‌کردند که به دلیل عدم اجرای تعهدات دولت در مورد مترو، شهرداری مجبور است هزینه توسعه مترو را از مردم بگیرد، اما در این دوره با توجه به ارتباط خوب دولت و شهرداری انتظار می‌رفت این روند متوقف شود. علیخانی در مورد این موضوع می‌گوید: «دولت هم وارد عمل شده است. در جلسه‌ای که روز چهارشنبه با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم قراردادی منعقد شد که بر اساس آن دولت تعهد کرد با اعتبار خودش ۲ هزار واگن به متروی کلانشهرها کمک کند که بخش زیادی از آنها سهم تهران است. اگر به این تعهد عمل شود شاهد دو برابر شدن واگن‌های تهران خواهیم بود اما این کار زمان‌بر است و برای توسعه و اداره مترو کافی نیست. ضمن اینکه طی همین یکی دو ماه گذشته با توجه به بالا رفتن نرخ دلار و یورو ما شاهد افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌ها هستیم.»

 

او ادامه می‌دهد: «با توجه به استخدام‌های فراوانی که در دوره گذشته مدیریت مترو اتفاق افتاده، درآمد فعلی متروی تهران کفاف حقوق پرسنل آن را هم نمی‌دهد، پس از کجا باید هزینه اداره مترو و توسعه آن را به دست آورد؟»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.