عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: بزرگ‌ترین چالش سال ۹۷ مسئله آب است


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: بزرگ‌ترین چالش سال ۹۷ مسئله آب است

اخبار,اخبار اجتماعی,محمد مهدی برومند

برومندی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ باید بر روی حل مشکلات اساسی مردم تمرکز کند. همچنین مجلس باید برای حل ابر چالش‌هایی همچون آب اقداماتی را انجام دهد.

محمد مهدی برومندی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد چالش‌های کشور در سال جدید معتقد است مسئله آب یکی از مهم‌ترین مسائل کشور در سال ۹۷ است بارش در استان‌های جنوبی کشور بسیار کم بوده در برخی از استان‌ها حتی یک بارندگی هم نداشتیم بنابراین مسئله آب و معیشت مردمی که مخصوصاً در بخش کشاورزی هستند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در سال ۹۷ خواهد بود.

 

به گفته او، مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ باید بر روی حل مشکلات اساسی مردم تمرکز کند. همچنین مجلس باید برای حل ابر چالش‌هایی همچون آب اقداماتی را انجام دهد.

 

مهم‌ترین مصوبه مجلس در سال ۹۶ ازنظر شما چه بود؟

یکی از مهم‌ترین مصوبات ما بودجه ۹۷ کل کشور است که در مجلس به تصویب رسیده است. با توجه به این بودجه قرار است در سال ۹۷ اتفاقات بسیار مهمی در حوزه‌های مختلف در کشور اتفاق بیفتد. ازجمله در سرمایه‌گذاری‌های مختلف، اشتغال، تأمین اجتماعی و… بنابراین یکی از مهم‌ترین مصوبات بودجه ۹۷ است.

 

ارزیابی‌تان از عملکرد مجلس در سال ۹۶ چیست؟

درمجموع مجلس عملکرد خوبی داشته و تلاش کرده که با همه مشکلات و فضاهایی که در موضوع اشتغال، اقتصاد وجود دارد تصمیمات خوبی برای کشور گرفته شود. مجلس به ایجاد آرامش در کشور و توفیقات دولت کمک کرده است. بنابراین عملکرد مجلس را مثبت ارزیابی می‌کنم.

 

در سال ۹۷ مجلس چه اقداماتی باید برای بهبود عملکرد انجام دهد؟

در سال ۹۷ چالش‌هایی در کشور داریم که در یک جلسه غیرعلنی آقای لاریجانی آن‌ها را مطرح کردند. مسائل و مشکلاتی در کشور وجود دارد و مردم از این مسائل و مشکلات اقتصادی بسیار ناراحت و نگران هستند. مردم به‌ویژه جوانان از مسئله اشتغال بسیار نگران هستند.

 

مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ باید بر روی حل مشکلات اساسی مردم تمرکز کند. همچنین مجلس باید برای حل ابر چالش‌هایی همچون آب اقداماتی را انجام دهد.

 

مهم‌ترین چالش کشور در سال ۹۶ چه بود؟ و مهم‌ترین چالش روبرو در سال ۹۷ را چه می‌دانید؟

مسائل و مشکلاتی در کشور وجود داشته اما خشک‌سالی یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در سال ۹۷ است. مسئله آب یکی از مهم‌ترین مسائل کشور در سال ۹۷ است بارش در استان‌های جنوبی کشور بسیار کم بوده در برخی از استان‌ها حتی یک بارندگی هم نداشتیم بنابراین مسئله آب و معیشت مردمی که مخصوصاً در بخش کشاورزی هستند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در سال ۹۷ خواهد بود. بنابراین من معتقدم که باید برای این مشکلات برنامه داشت و برنامه‌ریزی کرد و در سال ۹۷ دولت و مجلس با یک برنامه منسجم برای حل مسئله آب در کشور گام‌های اساسی را بردارند.

 

در سال ۹۷ با توجه به شرایط منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس مسائل و مشکلاتی که وجود دارد و تحولاتی که در کشورهای همسایه ما اتفاق می‌افتد مخصوصاً که در دوران پسا داعش و سوریه هستیم دستگاه دیپلماسی کشور باید برای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران و تهدیدهایی که وجود دارد، تلاش کند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.